tobbis Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Heisann merket igår når jeg kjørte til jobb at batterilampen begynte og lyse svakt i kanskje 1-2 sekunder. For tiden pissregner det her på nordvestlandet og det skjedde akkurat idet jeg kjørte over en pytt. Tenkte ikke mer over det, men på vei til jobb idag skjedde det samme. Lyste kanskje 6-7 sekunder idag, men den lyser ganske svakt. Merker også at langlysene blir litt svakere. Min første tanke er at det spruter vann på dynamoen. Er dette noe og bekymre seg for? Eller noen som har andre idéer om hva som er grunnen? Merklig at det ikke har skjedd før syns nå jeg...men er som sagt ekstremt mye regn, kan ikke huske sist det har vert så gale. Er en e36 325.
Espen Aass Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Heisann merket igår når jeg kjørte til jobb at batterilampen begynte og lyse svakt i kanskje 1-2 sekunder. For tiden pissregner det her på nordvestlandet og det skjedde akkurat idet jeg kjørte over en pytt. Tenkte ikke mer over det, men på vei til jobb idag skjedde det samme. Lyste kanskje 6-7 sekunder idag, men den lyser ganske svakt. Merker også at langlysene blir litt svakere. Min første tanke er at det spruter vann på dynamoen. Er dette noe og bekymre seg for? Eller noen som har andre idéer om hva som er grunnen? Merklig at det ikke har skjedd før syns nå jeg...men er som sagt ekstremt mye regn, kan ikke huske sist det har vert så gale. Er en e36 325. Skift reim. Den er sikkert slitt/gammel.
tobbis Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 Reimen er faktisk bare noen mnd gammel. Orginalreim fra brages.
tobbis Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 Niks. Trodde ikke dette kom på e36 jeg?
tobbis Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 Kan ikke si å ha sett det på noen e36, vertfall ikke direkte under motoren, men visst du sier det så.
Kvasi Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Reimen er faktisk bare noen mnd gammel. Orginalreim fra brages. Den skal ikke slure mange gangene før den er "ødelagt" og når den først har begynt blir det bare værre og værre.
tobbis Skrevet August 20, 2014 Forfatter Skrevet August 20, 2014 Hadde det på mine 2... Mulig det er på nyere modeller? Min er en tidlig 92 modell. Den skal ikke slure mange gangene før den er "ødelagt" og når den først har begynt blir det bare værre og værre. Hadde problemer med sluring på gamle reimen, da merket jeg at hjulet på dynamoen ble kokvarmt etter bare 20 sekunder ved tomgang slik det ikke gikk an og ta på det. Nå blir det ikke i nærheten like varmt. Kan det være jordingskabel til motor som er dårlig?
Alpejohn Skrevet August 20, 2014 Skrevet August 20, 2014 Er strammeren til reima bra da? Klarer den og stramme reima nok? Om den er slakk så skal det svært lite til for at det slurer.. Spesielt om det kommer vann på.. Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå