Bimmekroken Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Hei, Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en e39 520i (minste motor pga prøveperiode på lappen). Så lurer jeg på om noen vet hva som er viktig og skjekke? Hvor bør en se etter rust, andre indikasjoner på feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Dette begynner å bli gamle biler, så det meste kan i prinsippet være feil om den har hatt feil eiere. Den guiden til autopower har vært uforandret i maaange år og er ingen fullgod sjekkliste. Vær særlig oppmerksom på rust, da det kan være VELDIG dyrt å fikse bilens verdi tatt i betraktning. Nå tenker jeg ikke på små rustflekker i lakken, men i platefalser på alle løse paneler, kanaler og jekkfester osv. Vær også obs på "effekt"-anlegg, senk, store felger, styling osv i typiske skryteannonser. Da lukter det rævkjørt og dårlig vedlikeholdt ungdomsbil lang vei for min del. Finner jeg et originalt eksemplar på de gamle originalfelgene, gjerne hos en voksen selger, så er det for meg en indikasjon på at bilen har hatt et penere liv og er et langt tryggere kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Anbefaler deg å finne en uten automat om du skal gå for 520. Synes den kombinasjonen ble i slappeste laget og ikke minst uforholdsmessig høyt drivstofforbruk. Hadde selv en 523i med manuell, og var veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Anbefaler deg å finne en uten automat om du skal gå for 520. Synes den kombinasjonen ble i slappeste laget og ikke minst uforholdsmessig høyt drivstofforbruk. Hadde selv en 523i med manuell, og var veldig fornøyd med den. Jepp, kjøp deg en 523 å ikke en slapp 520 med autolat, 523 går bedre enn 520 og bruker omtrent like mye bensin i tilegg så er det ikke store prisforskjellen hva gjelder forsikring. At du har prøvetid å sånn spiller ikke så stor rolle, du kan likegjerne miste lappen med en 520 som en 523 eller om du har større motor, her er det fornuftigheten som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmekroken Skrevet August 24, 2014 Forfatter Share Skrevet August 24, 2014 Tusen takk for svar folkens! Planen va manuell då det e kjedelig å kjøra automat. Sko skjekka ein e39 hos forhandler og såg heilt tilfeldig ein e90 med råååkule felger og med ein råe litt bronseaktig farge eg ikje har sett før og falt så mye for an at eg fekk ordna større lån hos foreldrene mine! Så det blei ikje e39 liga vel Men igjen. Takk for alle tipså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen316 Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 Har hatt en god del e39`er og er absolutt helt enig med di ovenfor her. ikke kjøp 520 di går som en bøtte med drit og bruker lett en liter på mila. Har selv 2stk 523ia og er utrolig gode og friske biler i forhold til 520. bruker på langkjøring ca 0,6 på mila og 0,8-0,9 på blandet kjøring. ville ikke kjøpt en e39 som har gått mindre enn 210.000 da kan du fort vente deg en del kostnader på slitedeler men finner du en som har gått over 220 er du safe:) standardrust på disse er nede i begge endene av kanalene og i kanten på innsiden av trunkluken (stasjonsvogn, hele trunkluken) disse plassene finner du alltid på. sjekk i motorrommet at det ikke lekker/svetter for mye rundt toppdelselpakningen, toppakningen og rundt vanosen, dette kan og for koste vis du ikke kan skru selv bare i tilfelle du kjøper en e39 en anen gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 27, 2014 Share Skrevet August 27, 2014 0.6 på mila? Målt på pumpetall og trippteller? Sorry, tror null og niks på det. Computeren er som regel veldig optimistisk, hvis det er den du baserer deg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titten Tei Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Jeg har også 523 -97 mod manuell, og har samme forbrukstall som Steffen316, målt på pumpe. Viste seg at triptelleren viste samme forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 28, 2014 Share Skrevet August 28, 2014 Jeg tror heller ikke noe på at man får en E39 523i til å gå på 0,6 på mila gitt "rettferdige" forhold. Og med rettferdige forhold så mener jeg at man måler forbruk ved samme pumpe OG at man måler fra A til B og så tilbake til A igjen slik at det ikke blir en måling med negativ eller positiv høydeforskjell. For å si det sånn... jeg kjørte en Skoda Citigo (bensin) på 0,36l/mil med 3 personer i bilen og fullastet med bagasje fra Beitostølen til Oslo men jeg går ikke rundt og skryter av det tallet på tross av at det tilsynelatende er imponerende i forhold at motoren må piskes heftig med så mange ekstrakilo. Høydeforskjellen på den turen utgjør ca 900m i favør nedoverbakke (og bensinforbruket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titten Tei Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Du får tro hva du vil, men sannheten er nå engang slik. Jeg fylte bilen på Voss, kjørte til Horten og tilbake, og fylte igjen på Voss. Forbruk 0,6 l/mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 Da kjører du billigere enn hva BMW oppgir i sine forbruksdata, som pleier å være MEGET optimistiske sett under normal kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå