Ronny M Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 AC Schnitzer leverer en løsning som øker ytelsen på 116i kraftig fra 136 hk til 204 hk. http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=1er-F20/F21&Teile_Nr=110082380&ID_NR=10076 Jeg lurer på hvem som kan utføre dette i Norge? Jeg har null peiling på chiptuning og remapping og sånt, men jeg hører jo stadig at slikt kan være ustabilt og problematisk. Men det gjelder kanskje de mer useriøse rimelige variantene man kan få til et par tusen kroner, eller? Jeg regner med at AC Schnitzer leverer bra og driftsikre saker, de har jo vært spesialister på å trimme BMW i 25 år eller noe sånt. Denne kommer også med garanti. En tråd om denne på babybmw http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=72&t=46520 Det eneste negative som jeg kan se er at det er svindyrt, ca 20000,- Men det er fortsatt laaaaangt fra prisen man må betale ekstra for en 118i eller 125i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 GS Bildeler? De forhandler jo ACS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 Ser det står at du må fylle 98oktan bensin etter oppgraderingen.. Finnes det i norge i dag?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 21, 2014 Share Skrevet August 21, 2014 På facebooksida til Tuningsenteret Dieselpower: [...]For å oppsummere raskt; Esso og Shell fortsetter med 98 oktan, mens de andre faser den ut. Nå er det opp til oss "petrolheads" å bevise at vi vil ha 98 oktan, gjennom å kjøpe 98 oktan! Å oppfordre til boikott av de andre blir kanskje drøyt, men jeg oppfordrer dere alle til å støtte Shell og Esso. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet August 21, 2014 Forfatter Share Skrevet August 21, 2014 Kan høre med GS i mårra. Jeg har forøvrig kun fyllt 98 siden bilen var ny etter selgers anbefaling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 På facebooksida til Tuningsenteret Dieselpower: Jeg var på Esso i går, og der var det ingen anntydning til noe 98 oktan. Kun 95. Og Shell har vel bare Vpower, som også er 95 oktan. Så tviler på det er mulig å kjøpe 98oktan i norge lenger. Er noen år siden jeg har sett det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Fyller stadig 98 her. Er ikke alle plasser som har men det er noen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet August 22, 2014 Forfatter Share Skrevet August 22, 2014 Som sagt så fyller jeg kun 98 så det er fortsatt mulig å få tak i Nå vet ikke jeg hvor du bor, men bare her i Skien så er det 5-6 stasjoner som har 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Som sagt så fyller jeg kun 98 så det er fortsatt mulig å få tak i Nå vet ikke jeg hvor du bor, men bare her i Skien så er det 5-6 stasjoner som har 98 Jeg bor i Bergen Har ikke sett etter det på en stund siden jeg er blitt diesel eier, men ble nyskjerrig nå, så er begynnt å se etter det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 At esso og shell fører 98 betyr ikke automatisk at alle stasjoner har det da -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
romi Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Og Shell har vel bare Vpower, som også er 95 oktan. Shell sin V-Power Nitro+ er 98 oktan (den gamle 95 oktan typen har de ikke lenger), men i Bergensområdet er det ikke alt for mange stasjoner som har den, men noen er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet November 12, 2014 Forfatter Share Skrevet November 12, 2014 GS utfører dette for ca 22000,- for de som er interessert Men en ting jeg kom til å tenke på i forhold til garanti. ACS står for garantien i to år. Men hvis man demonterer dette etter to år, vil man da fortsatt ha tre år igjen av nybilgarantien på motor og drivverk? Eller kan BMW si at garantien ikke gjelder lenger på motoren siden den har vært trimmet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet November 12, 2014 Share Skrevet November 12, 2014 GS utfører dette for ca 22000,- for de som er interessert Men en ting jeg kom til å tenke på i forhold til garanti. ACS står for garantien i to år. Men hvis man demonterer dette etter to år, vil man da fortsatt ha tre år igjen av nybilgarantien på motor og drivverk? Eller kan BMW si at garantien ikke gjelder lenger på motoren siden den har vært trimmet? Det er jeg 99% sikker på at de kan gjøre ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 13, 2014 Share Skrevet November 13, 2014 Dette er jo imponerende tall av en N/A motor? Har du fått jobben gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet November 13, 2014 Forfatter Share Skrevet November 13, 2014 Dette er jo imponerende tall av en N/A motor? Har du fått jobben gjort? Det er turbomotor Jeg vurderer å gjøre det, men det er kjipt med forkortet garantitid, så jeg vet ikke helt om jeg tar sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå