Gå til innhold

AC Schnitzer motortuning i Norge

Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

AC Schnitzer leverer en løsning som øker ytelsen på 116i kraftig fra 136 hk til 204 hk. http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_engl/preisliste_ausgabe_motor_daten_engl.php?Modell=1er-F20/F21&Teile_Nr=110082380&ID_NR=10076

Jeg lurer på hvem som kan utføre dette i Norge?

Jeg har null peiling på chiptuning og remapping og sånt, men jeg hører jo stadig at slikt kan være ustabilt og problematisk. Men det gjelder kanskje de mer useriøse rimelige variantene man kan få til et par tusen kroner, eller? Jeg regner med at AC Schnitzer leverer bra og driftsikre saker, de har jo vært spesialister på å trimme BMW i 25 år eller noe sånt. Denne kommer også med garanti.

En tråd om denne på babybmw http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=72&t=46520

Det eneste negative som jeg kan se er at det er svindyrt, ca 20000,- Men det er fortsatt laaaaangt fra prisen man må betale ekstra for en 118i eller 125i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebooksida til Tuningsenteret Dieselpower:

[...]For å oppsummere raskt; Esso og Shell fortsetter med 98 oktan, mens de andre faser den ut. Nå er det opp til oss "petrolheads" å bevise at vi vil ha 98 oktan, gjennom å kjøpe 98 oktan! Å oppfordre til boikott av de andre blir kanskje drøyt, men jeg oppfordrer dere alle til å støtte Shell og Esso.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebooksida til Tuningsenteret Dieselpower:

Jeg var på Esso i går, og der var det ingen anntydning til noe 98 oktan. Kun 95. Og Shell har vel bare Vpower, som også er 95 oktan. Så tviler på det er mulig å kjøpe 98oktan i norge lenger.  Er noen år siden jeg har sett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så fyller jeg kun 98 så det er fortsatt mulig å få tak i ;-) Nå vet ikke jeg hvor du bor, men bare her i Skien så er det 5-6 stasjoner som har 98

Jeg bor i Bergen :) Har ikke sett etter det på en stund siden jeg er blitt diesel eier, men ble nyskjerrig nå, så er begynnt å se etter det igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

GS utfører dette for ca 22000,- for de som er interessert :)

Men en ting jeg kom til å tenke på i forhold til garanti. ACS står for garantien i to år. Men hvis man demonterer dette etter to år, vil man da fortsatt ha tre år igjen av nybilgarantien på motor og drivverk? Eller kan BMW si at garantien ikke gjelder lenger på motoren siden den har vært trimmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS utfører dette for ca 22000,- for de som er interessert :)

Men en ting jeg kom til å tenke på i forhold til garanti. ACS står for garantien i to år. Men hvis man demonterer dette etter to år, vil man da fortsatt ha tre år igjen av nybilgarantien på motor og drivverk? Eller kan BMW si at garantien ikke gjelder lenger på motoren siden den har vært trimmet?

Det er jeg 99% sikker på at de kan gjøre ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...