Gå til innhold

Dekktrykkvarsler og lavprofil dekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, på min e61, fungerte dekktrykkvarsler helt fin i fjor sommer og vinter med dekkdimensjon 235/35-19! Men i sommer da jeg satte på 245/30-20 og 285/25-20 ble det straks værre... Rett som det er slår den "inn" og. Varsler om att dekktrykk er for lavt! Dette har skjedd sikkert 10-15 ganger i sommer! Flere med disse problemene? Og eventuelt vet hva som er problemet?

Skrevet

Har du nullstillt den etter dekkbytte?? Ikke alle som husker det men du må alltid nullstille via iDrive når du bytter dekk.

Den fungerer via ABS sensorer og måler omdreininger. Hvis det er mer enn 15% avvik mellom hjulene så varsler den punktering.

Mellom 19 og 20 er det jo litt forskjell 

Skrevet

Så lenge profilen er i samsvar (noe det er her), så er det lite eller ingen forskjell på omkrets.

Skrevet

Nullstilte den med engang etter dekkkbytte ja, og gjør dette hver gang jeg får feilmelding... Virker faktisk som dette kommer like etter jeg har klart og kjøre i ei litt skarp dump eller noe... Da skjer det i alle fall uansett, men hender deg skjer utenom også... Har aldri opplevd dette før, kom rett etter omlegging til 20"! Er jo bittelitt forskjell på rullediameter foran og bak, men det er jo veldig lite 65,5 vs 65,05 cm i diameter....

Spennende og se om det blir borte ved overgang til vinterdekk igjen!

Skrevet

Har det samme problemet.

Ikke så ofte som deg tydeligvis men fikk beskjeden senest igår.

Får like mye panikk for punktering hver gang.

Falsk alarm denne gangen også så da var det bare å nullstille igjen..

Skrevet

Har ikke fått den feilen på mine 20" lavprofil. Har fått en gang med vinterfelga 18" 245/40, men falsk alarm. Nullstiller også ved skifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...