RB26DETT Skrevet August 24, 2014 Skrevet August 24, 2014 Har ein kammerat som har fått motorhavari på ein 07 318d, M47D20U2 maskin. Lang historie kort, ein luring av ein wannabe mekanikar skulle hjelpa til med å skifta turbo, etter turbo havari.Intercooler blei ikkje drenert for olje etter turbo skifte, med det resultat att motoren drog inn all olja og fekk ukontrollert forbrenning, og gjekk for full rus, uten att det var muligt å stoppe før olja tok slutt, resultat, 2 brente stempel osv. Så han har fått pris på reperasjon av motor på 65`000kr, lokalt i Sandnes.Skulle tro det var billigere og bedre,å sende bilen til Tyskland for å få satt ein brukt tilsvarende motor?Noen erfaringer, tips? Motoren er forresten kjørt ca. 145`000km.Er svært lite gira på involvere meg i ett slikt motorbytte sjøl, tar for mye tid, har for mangen prosjekter som må ferdigstilles selv....
TRF Skrevet August 24, 2014 Skrevet August 24, 2014 Burde vel være nok av "hobbyverksteder" som kan ta en slik jobb rimelige fra sandnes og sørover Jæren? Blir fort ganske dyrt å frakte bil til og fra Tyskland. Om dette er en aktuell løsning, men du ikke finner noen, send meg en pm.
Bjanne Skrevet September 9, 2014 Skrevet September 9, 2014 Jeg har en e92 m3 han kan bruke som delebil og ta igjen de tapte pengene med StigJ reagerte på dette 1
badsha Skrevet September 9, 2014 Skrevet September 9, 2014 Har motor og topp liggende til den bilen;)
AdrianK Skrevet September 9, 2014 Skrevet September 9, 2014 Relativt greit å bytte disse motorene Har du løftebukk går det fort. Se etter en motor på nett, det som mangler på motoren du kjøper flytter du over fra den gamle
Stonescream Skrevet September 12, 2014 Skrevet September 12, 2014 Kan du ikke finne motor på ebay og bare importere den? Faren min fikk havari på en landrover freelander med dieselmotor. Fant ny motor i England som kom på 7000 inkl frakt og toll. Halv pris av motor i Norge og kjørt 60 000 mindre en motorer funnet brukt i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå