Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, fikk levert bilen sent inn på verkstedet i dag , så de fikk bare såvidt lyttet litt på den, 

men de trodde det var knekt aksling på turboen som gjorde at den gikk ekstremt dårlig.

Typisk....  service hefte var jo tydligvis ikke verdt stort.

• 4 months later...
  • 2 months later...
Skrevet (endret)

Noe oppdatering på dette?

Var ute og kjørte nå.

Kom i en liten motbakke og bilen mistet motorkraft og stoppet når jeg ga gass. Startet bilen igjen og alt var i orden igjen. Hva er dette ??

Jeg kjørte opp på hytta søndag og lå der til tirsdag. Da var bilen vond å starte på første forsøk. Startet, men stoppet igjen.

På andre forsøk så startet den og gikk. Ingen problemer under kjøring hjem og har ikke hatt noe problemer de siste dagene.

Nå på lørdag var jeg ute og kjørte - syns jeg merket litt slik "smånykking" i bilen, men det blåste fælt ute så det kan ha vært dette som lurte meg litt.

Nå har bilen stått i to dager igjen og når jeg kjørte hjem nå så var alt i orden helt til jeg kom til en liten motbakke her hjemme.

Merket bittelitt fjusking før den mistet motorkraft og stoppet.

Jeg startet bilen igjen og da var den som den skulle igjen.

Jeg var ute en tur og startet igjen nå og det er litt slik turbouling når jeg slipper gassen etter litt rusing, og bittelitt risting i bilen da den faller ned på turtall.

Noen tips her? Ingen feilmelding eller noe.

Får vondt i magen av dette her.

Endret av pure_stig
Skrevet (endret)

Noe oppdatering på dette?

Var ute og kjørte nå.

Kom i en liten motbakke og bilen mistet motorkraft og stoppet når jeg ga gass. Startet bilen igjen og alt var i orden igjen. Hva er dette ??

Jeg kjørte opp på hytta søndag og lå der til tirsdag. Da var bilen vond å starte på første forsøk. Startet, men stoppet igjen.

På andre forsøk så startet den og gikk. Ingen problemer under kjøring hjem og har ikke hatt noe problemer de siste dagene.

Nå på lørdag var jeg ute og kjørte - syns jeg merket litt slik "smånykking" i bilen, men det blåste fælt ute så det kan ha vært dette som lurte meg litt.

Nå har bilen stått i to dager igjen og når jeg kjørte hjem nå så var alt i orden helt til jeg kom til en liten motbakke her hjemme.

Merket bittelitt fjusking før den mistet motorkraft og stoppet.

Jeg startet bilen igjen og da var den som den skulle igjen.

Jeg var ute en tur og startet igjen nå og det er litt slik turbouling når jeg slipper gassen etter litt rusing, og bittelitt risting i bilen da den faller ned på turtall.

Noen tips her? Ingen feilmelding eller noe.

Får vondt i magen av dette her.

Kan være "hva som helst". Det dummeste du kan gjøre er å tro hva såkalte "google mekanikere" gjetter på, for deretter bytte deler på måfå. Start i en ende, og systematisk jobb deg igjennom systemet.

Få tatt diagnose, deretter leser du HELE førsteposten i dieseltråden til TRF.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Bytte deler på måfå gjør jeg ikke uansett da jeg må ha bilen på verksted om noe skal skrus på.

Men jeg frykter det verste og at dette kan bli skikkelig dyrt.

Skrevet

Ja det er jo helt umulig å si.

Jeg får se om jeg kommer meg på bmw verkstedet med den så får dem se på den.

Får tro det ikke er noe skrekkelig dyrt .

Skrevet

Trådstarter sitt problem høres ut som "kilt" turbo. Hadde det på en 120d. Da forsvant all motorkraft, fikk "sirenelyd" når jeg gikk av på gassen, og ingen feilmeldinger, ingen blårøyk. Det må tas som et forvarsel på havari, og bør utbedres asap.

Skrevet

Da blir det spennende å finne ut hva som feiler min. Når jeg tenker meg om så var det akkurat som at bilen ikke ville gire ned i motbakke, og stoppet.

Bilberginga hentet den nå så da får jeg håpe bmw verkstedet har tid til å se på den kjapt.

Skrevet (endret)

Ser ut til å være EGR(AGR) ventilen som har laget problemene mine.

Hører fra bmw imorra.

EDIT:Bilen er nå friskmeldt med ny egr ventil

Endret av pure_stig
  • 2 months later...
Skrevet

Hei! Låner denne tråden litt jeg! Fikk du opp noe feilmelding i displayet. Har litt samme problemer med min06 525d nå, fikk opp service lys og endte opp med å fjerne partikkelfiltre så begynte den å gå dårlig uten turbotrykk og nå er det byttet turbo, ingen feilmeldinger og går elendig!

Skrevet

Hei. Jeg fikk ikke opp noe feilmelding på min da dette skjedde. Dem begynte bare å dra dårlig og plutselig stoppet. Min har vært helt frisk nå siden egr bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...