Gå til innhold

Julian's E38 740ia

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Må vel nesten lage en liten tråd på nyeste medlem av familien :)

Var avgårde til Volda igår med frøkna for å hente en sort pen E38 740ia og ble hentet på flyplassen av en veldig hyggelig selger.

Bilen var akkurat som annonsert og jeg hadde absolutt intet å si på hverken bil eller pris så tok den med meg etter å ha blitt invitert på kaffe. :)

Turen tilbake til Bergen var fantastisk og bilen er en drøm å kjøre. Skjønner hvorfor folk liker M60b40-motoren.

Litt planer:

- Må fikse viskere, korroderte ledninger til relè'er samt svidde relè'er. Bestilt hos koed med nye holdere og stikk :)

- Trenger et par lister som har sett sine siste timer, bestilt hos koed.

- Nye sommer-felger

- Sort skinn m/ taktrekk osv

- Full service og gjennomgang av bilen, bytte av mye pakninger.

- Skru ned bunnpanne og stramme oljepumpe-bolter

- Skifte termostat da den går for kaldt (That's a first on a BMW right? :lol: )

- Også trenger den en skikkelig polering og rens innvendig utvendig.

- Sote ruter

Så noen bilder:

post-55010-0-49102700-1409502410_thumb.j

post-55010-0-46586100-1409502417_thumb.j

post-55010-0-36369200-1409502429_thumb.j

post-55010-0-67319600-1409502459_thumb.j

post-55010-0-08814300-1409502466_thumb.j

post-55010-0-04397900-1409502473_thumb.j

post-55010-0-02611200-1409502480_thumb.j

post-55010-0-64725800-1409502487_thumb.j

Denne bilen kommer til å ha orginal-looken så langt det lar seg gjøre.

Den er senket av tidligere eier, usikker på hva som er gjort, men det vil første oppheising på bukk vise.

Overraskende lite rust! Litt på forskjermer nede, og to flekker bak hjulbuer bak ellers intet. Tilogmed rustfrie jekkfester og kanaler såvidt jeg kan se.

Ekstra utstyr kommer til å komme framover, førsteprioritert blir håndvarmer.

Tips til annet ekstrautstyr settes pris på.

Takk for titten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er nå vittig :lol:

Kjempekjekk bil dette, perfekt bruksbil. Usikker på hva skinn jeg kjøper, men det er sort. Haha. Tror det er comfort?

Alpine-leppe hadde vært kjekt, men alle har det jo det. Felger blir det, dog veldig usikker på hva.

Har litt lyst på Mafia-stil over denne, men fremdeles orginal-look. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis me sjefsvogn :)

skinnet er el comfort, ikke std seter hvertfall :)

jeg ville klasket den i asfalten, kjøpt 20" felger, kjørt på orginale oransje blinkers, muuuligens beholdt chrome, kødda :P shadowline og kjørt svart på svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil :) Godt du holder deg til originallooken, det gjør seg best på disse bilene synes jeg. Dette er nok helt klart en drøm å kjøre, men hvordan vet du det? Mista du ikke lappen da ;)

Ser at bilen er Norsksolgt, stoffseter :P Var jævlig med avgift på slikt luksusutstyr da disse var nye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis me sjefsvogn :)

skinnet er el comfort, ikke std seter hvertfall :)

jeg ville klasket den i asfalten, kjøpt 20" felger, kjørt på orginale oransje blinkers, muuuligens beholdt chrome, kødda :P shadowline og kjørt svart på svart

Takk for det :)

Ja regnet med det, og det er mer enn godt nok for meg :)

Bilen er allerede lav faktisk, men merkes omtrent ikke. Vanvittig god kjørekomfort i disse doningene! Blir 18" evt kanskje 19" alt ettersom. Noe som kler orginal-looken i allefall.

Oransje blinkere blir beholdt, samme med krommen kanskje. Får se, noen av listene var litt halvveis. Dukker det opp sorte lister blir det nok kjøpt ;)

Gratulerer med nydelig bil :) Godt du holder deg til originallooken, det gjør seg best på disse bilene synes jeg. Dette er nok helt klart en drøm å kjøre, men hvordan vet du det? Mista du ikke lappen da ;)

Ser at bilen er Norsksolgt, stoffseter :P Var jævlig med avgift på slikt luksusutstyr da disse var nye ;)

Takk så mye :) Jepp original-look er fint, men må likevel små detaljer til for å få bilen litt mer min. Kjører nok ikke rundt på original-felger som deg, desverre. Liker å forandre litt på bilene mine.  Hehe, jo jeg har mistet lappen. Damen kjørte :) Fikk meg en liten test-tur på "lukket område" :lol:

Oh yes, stoffseter all the way :P Dog er de faktisk full-elektriske med elektrisk nakkestøtte og det som er. Blir skinn snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott vogn Julian! :) så faktisk på denne på finn for litt siden, men falt bortifra den da det ikke var skinn (orket ikke skikkelig skru-prosjekt igjen)

Men godt å se den havnet i gode hender ;) 

Stemmer for 19" på denne, da 18" kan bli litt smått på e38.. 

sånn, da hadde jeg lagt igjen et spor her så jeg kan følge med senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Hehe, sånt ser jeg på som bare kos så det går fint.

Ja den er i trygge hender for framtiden ;) Gleder meg til deler begynner å ramle inn så jeg kan få begynt på skruing.

Tenker det blir 19" ja og 17" på vinter. 

Forresten, noen som vet enkleste løsning på å få AUX/BT i gammel syver?

Evt om det er lett å montere ny spiller? Er vel forsterker i disse selvom jeg ikke har DSP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke til tidlig E38 grunnet annen type "samarbeid" mellom styreenheter. Gamle bruker P-BUS og nye bruker I-BUS :/

Har muligens funnet en løsning, monterer CD-43 orginal spiller og den kan man koble DICE/GROM osv til :) Så var det bare å finne en.. haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...