Alpejohn Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Oljelukta kan også være søl fra toppen, som renner ned langs motoren.. Altså at noen har søla når de fylte olje. Om bilen stopper plutselig eller er vanskelig og starte så kan det være kam eller veivsensor. Har dem slettet alle feilkoder før dem sjekka igjen? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
lykkeli Skrevet September 4, 2014 Forfatter Skrevet September 4, 2014 Ja, det er ikke helt umulig det, men ikke av meg:) Ja, da går jeg for veivsensoren og håper jeg har hellet med meg der:) Ja, de slettet alle kodene og da tror de det kan være denne sensoren, men allikevel sier de at de ikke er 100% pga det også kan være feil i ledningsnettet snakker de også om. Men det blir nok hel ved til slutt:) Takk for alle svar så langt, ser mer av lyset i tunnelen nå :)
Alpejohn Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Sånn jeg har forstått det, er det ikke alltid like klart hvilken av disse sensorene som tuller..Men om du har feilkode på en av dem, er det vel ikke usansynelig..
lykkeli Skrevet September 4, 2014 Forfatter Skrevet September 4, 2014 Ja, det er nettopp det disse gutta sa også, det var 2 som slo ut, den ene var som jeg forsto mest denne veivsensoren også snakket de bittelitt om den andre Men bestiller den imorgen, er jo bare småpenger, så kunne vel kanskje tatt begge 2 i samme slengen
Spectral72 Skrevet September 5, 2014 Skrevet September 5, 2014 Har nettopp hatt en runde med disse sensorene, og tro meg... du vil ikke få ro i kropp og sjel før du skifter begge. Bilen oppfører seg forskjellig, og det gjelder også med varm og kald motor også. Veivsensoren er hovedsaklig slik at når den er gåen så vil bilen bli tungstartet, og hos meg ble den ikke tungstartet før den var skikkelig varm. (i første periode) Det ble verre etterhvert, og når det var gått en stund ble den også tungstartet ved kaldstart. Kamsensoren er litt anderledes, den merkes best med at bilen går ikke så godt, virker som om bilen mister mange hk. Der var det motsatt for meg... den var verst når motor var kald... og hadde en motsatt utvikling i henhold til veivsensoren. Det er akkurat som disse sensorene har sitt eget liv, og sakte dør hen. Det ble ihvertfall ikke ro her i heim og sjel før begge var skiftet, og bilen ble mye bedre. (mistenker jeg burde skiftet for lenge siden, men da har symptomene ikke vært så åpenbare)
lykkeli Skrevet September 5, 2014 Forfatter Skrevet September 5, 2014 Hei og takk for svar Spectral72. Ja, det er nok det greieste det ja, for bilen min høres veldig ut som den du beskriver her nå, treg og litt "tung" så tar litt tid for å få skikkelig driv på den. Har nå akkurat bestilt veivsensoren på Billia nå, men får nok ta en telefon til ja:)
lykkeli Skrevet September 8, 2014 Forfatter Skrevet September 8, 2014 Back again. Denne historien tror jeg nå ikke det er noen ende på. Har nå vært på verksted i flere dager og ventet der i mange mange timer. Først finner de ikke den sikre feilen via "diagnose" apparatet sitt. Men etter mye om og men i forrige uke, på fredag mener de at feilen er veivakselsensoren, de har den ikke inne og ringer rundt, finner da ut at bilia kan ha delen iløpet av 2 dager og ikke 14 dg som dette verkstedet. Men så heldig som jeg er, så var delen inne hos bilia i Ski allerede på lørdag, fikk dratt inn dit, betalte delen og glad og fornøyd reiser hjem og har allerede bestilt time idag mandag, da sjekker de veivakselsensoren og ser at den er det ikke, den virker som den skal sier de, ja det var "moro" og høre, da endelig tar de bilen med seg til et annet sted, altså ikke på sitt verksted, men da viser det seg at det er lambdasonden 2 som det er noe galt med, så da må den bestilles og de vet ikke om det er fremre eller bakre. Så det jeg nå lurer på nå er, er det så forferdelig vanskelig dette? Og vil bilia ta retur på sensoren(1400,-) Om jeg er oppgitt nå. JA!!
Alpejohn Skrevet September 8, 2014 Skrevet September 8, 2014 Bor ikke i nærheten av noen i diagnosetråden som kan hjelpe deg da? Høres ut som dem roter litt.. Vis du likavel har kjøpt veivsensor er det jo like greit og bytte den..
lykkeli Skrevet September 9, 2014 Forfatter Skrevet September 9, 2014 Det er nok noen rundt her, men har gått utifra at disse kunne det de burde, men ser dårlig ut det ja. Ja, håper de tar den tilbake, måtte bestille fra de også, men satser på at det ordner seg
lykkeli Skrevet September 9, 2014 Forfatter Skrevet September 9, 2014 Skulle prøve å legge inn bilde av denne diagnosen jeg fikk her, men det skulle vise seg å være letter sagt enn gjort, så jeg satte den inn som profilbildet istedet for. Så er jeg nysgjerrig, er det noen her som klarer å tyde hvilken av de fem lambdasondene jeg trenger uifra denne diagnosen her? Vil nå prøve og bestille den selv, bare jeg vet hvilken det kan være? På forhånd takk for svar. Mvh. Lykkeli.
Thundercoil Skrevet September 9, 2014 Skrevet September 9, 2014 Nede med post/svar knappen står det "bruk full editor". Trykk på den. Under boksen du skriver i, er det en knapp "velg fil." Finn lokalisering til bildet ditt. Så trykker du på "legg ved denne filen". Vent mens bildet lastes opp. Det dukker så opp en blå linje, med en link til høyre, "legg til i innlegg." Trykk på den, så legger den en bildekode inn i innlegget ditt, som vises som et bilde etter posting. Ikke fjern noe av koden, eller skriv inntil den, uten mellomrom
lykkeli Skrevet September 10, 2014 Forfatter Skrevet September 10, 2014 Ahh,tusen mange takk for hjelpen Thundercoil
lykkeli Skrevet September 11, 2014 Forfatter Skrevet September 11, 2014 Igår fikk jeg ikke bilen igang etter å ha prøvd å starte den i 3 kvarter etter en kjapp tur i butikken igår kveld etter å ha kjørt så og si feilfritt i 2 dager. Men har nå ringt rundt og forhørt meg og det viser seg at jeg har hell i uhellet ja, verkstedet som har skikkelig diagnoseapparat befant seg 50 meter fra der bilen sto. Men fikk utrolig nok start på den idag og kjørte den rett bort til verkstedet. Så nå venter jeg spent på om de finner feilen og kostnaden på dette :/ Ser egentlig frem til å begynne å endre utseende på bilen nå (felger, lykter og div) Men lurt og vente til den er kjørbar først
Alpejohn Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 Kam og veivsensor kan vel skape start trøbbel av og til? Håper et ordner seg snart!
lykkeli Skrevet September 11, 2014 Forfatter Skrevet September 11, 2014 Ja, håper egentlig veldig på at det skal være veivsensoren da den ble kjøpt inn for en uke siden, iogmed at det andre verkstedet snakket om den først, men så ble de usikre på det etterpå og nevnte da denne lambdasonden. Tusen mange takk det håper jeg og nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå