Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, Blacksmoke skrev:

Hvis dere mener den rappe luft lyden er det Wg som begynner og sleppe opp. Jeg har samma turboen siden sist du komenterte, 

Er nok lei for å si dette er genuin compressor surge...Dvs si at kompressoren ikke trives og er utenfor sitt map:) Støpte impellere liker ikke dette i det hele tatt og kan i værstefall dele seg eller fragmenter løsner:( Kan løse det ved justering på ladetrykksreguleringen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har fortsatt ingen wastegate på din turbo. Og som både jeg og EDH har påpekt, det er 100% vaskeekte surge du opplever (for høyt PR ift flow). gta2260v er heller ikke en turbo (kompressohjul) som er spesielt glad i tåpelig høyt turtall og surge.

Åpne VNT noe mer så skal du se at det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blacksmoke skrev:

Så da må jeg justere staget slik den ikke spinner så fort ( da vill jeg lade mye senere også da ) lader 1.5 men går over til 2 bar på 2-4gir med bånn fjøl. :P

Lader for mye trykk alt for tidlig:( Opp med justeringen litt, er ikke mye som skal til ofte... Men du vil fortsatt da ligge på kniv eggen av mappet^^ Ville nok ha snust litt på ombygging til en mer moderne og bedre turbo med wg:) Vnt er gøy men ikke hollbart og effektivt om en ikke kan kontrollere den skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4582_zps51c6d77d.jpg

Fant ett bilde av turboen:) 

Jeg slet mye med surge på min MB 190D så jeg modifiserte kompressor huset om til anti surge hus, funket bra..Endte med ødelagt komphjul da trykket krøp over 2.6 bar på den stakkars kina turboen! Men sant skal sies, utrolig god turbo til å koste 3000kr ish....Holdt 1 år med 2.3 bar dailydriver, null slakk i lagre og div etter all den tiden:D Kudos for T70 Super som du får kjøpt på nett

 

Endret av EDH_Performance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer :)  2.6bar på 1år er mye for kina turbo egentlig , nå har jeg garret da så litt mere kvalitet ;) men den surge  lyden er kun på vintern jeg får da med mye ladetrykk masse motstand og lavt turtall. Sommern bare ugler den 😊 den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blacksmoke skrev:

Stemmer :)  2.6bar på 1år er mye for kina turbo egentlig , nå har jeg garret da så litt mere kvalitet ;) men den surge  lyden er kun på vintern jeg får da med mye ladetrykk masse motstand og lavt turtall. Sommern bare ugler den 😊 den

2.3 bar i 1 år;) 2.6bar... da var det nok litt turtall på den stakkars støpte kina impelleren^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på referansen min på tid i videoen, det har igenting med vinter eller andre heksemiksturer å gjøre.

Forøvrig så regner jeg med at du ikke kjøpte turboen gjennom garrett systemet, så da har du nok en del kina deler på din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.3.2016 at 11.13, TRF-Racing skrev:

Anbefaler å lese deg litt opp på compressor surge, og hva som skjer når du har surge under last. Ref 2:28-2:31.

Evt se over VNT kontrollsystemet ditt igjen.

Det er jeg som slepper opp gassen! Fordi ladet så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har surge under last, ganske kraftig sådan. Som påpekt når jeg først kommenterte (og som de også gjør et poeng av i videon som EDH linka til) så er det _surge under last_ som er problemet. Dette ødelegger ting, og iallefall noe så skjørt som en kina overhalt gta2260v. Surge under last lager etterhvert hakkemat av langt mer solide turboer også (eks GTX)

"plystrelyden" når du går av gass trenger du generelt ikke å være så bekymra for.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...