sberget Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Jeg vurderer å kjøpe en 10mod 523. Noen barnesykdommer etc som er kjente på disse? Evt hva bør man være obs på? Jeg har mye småkjøring så mener bensin kanskje passer meg best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Hvis du bedriver mye småkjøring så har du helt klart gjort ett veldig bra valg, disse bensinsekserene er svært robuste og gode motorer. Dieselmotorer med partikkelfilter eller turbomotorer generellt er lite glade i småkjøring Å kjøpe første års produskjon av en helt ny modell kan være risikofylt med hensyn til barnesykdommer, men når sant skal sies så har F10 kommet veldig greit ut av det. Jeg undersøkte dette nøye selv da jeg kjøpte 2010 modell F10 530d og det var ikke mye barnesykdommer som var kjent, nå har riktig nok modellen kun vært på markedet i 4 år men de alvorligste feilene ville ha dukket opp. Jeg tok sjansen og hoppet i det, angrer ikke ennå Det som kan dukke opp er så vidt jeg har forstått elektriske issues, mye relatert til Idrive. Sjekk at alle funksjoner virker, blåtann, navi, stemme aktivering osv og skulle det være noe tull her så kan der meste kureres med en software utdate. Sjekk også dørpakkningene foran da disse tåler ingenting på de første F10ene, se også etter fukt i frontlyktene. Ellers så er det ikke stort å tenke på, bilene bærer preg av å være meget solide og godt skrudd sammen og det er svært lite som går galt eller skaper irritasjoner ut over dette. Det jeg vil anbefale deg av utstyr er Sportautomat (kommer an på din egen kjørestil dog), komforseter, EDC, navi pro og Head up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sberget Skrevet September 10, 2014 Forfatter Share Skrevet September 10, 2014 Takker for tilbakemelding! Blir nok å hente på fredag om jeg plutselig ikke skulle ombestemme meg Og ift utstyr er jeg helt enig. De jeg ser på er meget bra utstyrt, Dette tror jeg blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Ja jeg har selv kjørt F10 523I en del og jeg er ikke i tvil om at du blir fornøyd, det er en fantastisk motor med nok drag og ett overraskende levlig bensinforbruk. Også har du lyden da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Fredrik90, du skriver mye bra, og innleggene dine har blitt bedre med årene. Men vær så snill å slutt å lage virkeligheter som ikke eksisterer, men som passer i ditt bilde av saken. "Turbomotorer generelt liker ikke småkjøring" stemmer jo ikke, det er ingenting ved ladeluft som gjør at motoren ikke egner seg til småkjøring. Du har flere ganger blitt spurt rene tekniske spørsmål av nye håpefulle på forumer, fordi måten du skriver på gir inntrykk av at du har dyp teknisk forståelse for det du prater om, hvilket du ikke har. Før du nå blir fornærma så er det viktig å poengtere at det i seg selv ikke spiller noen rolle, for innleggene dine holder høy kvalitet og det er god lesning. Vær bare forsiktig så ikke du skaper virkeligheter som ikke finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Beklager feilinformasjon, da har jeg misforstått. Ellers takk for hyggelige ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå