Gå til innhold

fusking e34 m50?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.  noen som har en oversikt på vakumslangene på m50??  delekatalogen sier meg lite.. 

 

vet det er to stk som skal på belgen etter lmm?   

 

også er det to hull i bunn av luftfilterboksen, er dette til de to slangene med en liten kobling på ?  disse er skjøtet ut og montert der kn-filteret var tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da har jeg fått bygd bilen tilbake til original.

 

startet i dag og lot bilen gå i en time eller noe på tomgang.  alt virket veldig bra.  ingen jaging, eller annen fusking.  tempen var og fin. 

 

men da jeg skulle kjøre den hjem så stoppet den i en rundkjøring rett oppi gata her. er vell 6-7 min kjøring fra der vi kjørte til der den stoppet.

 

trilla den bare hjem da det heldigvis var nedoverbakke. 

 

 

hva i alle dager kan dete skyldes?    har null tenning, og den fortenner høres det ut som.  smeller i innsuget og det puffer ut fra eksosen...  

 

nå er jeg bra lei altså :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått bygd bilen tilbake til original.

 

startet i dag og lot bilen gå i en time eller noe på tomgang.  alt virket veldig bra.  ingen jaging, eller annen fusking.  tempen var og fin. 

 

men da jeg skulle kjøre den hjem så stoppet den i en rundkjøring rett oppi gata her. er vell 6-7 min kjøring fra der vi kjørte til der den stoppet.

 

trilla den bare hjem da det heldigvis var nedoverbakke. 

 

 

hva i alle dager kan dete skyldes?    har null tenning, og den fortenner høres det ut som.  smeller i innsuget og det puffer ut fra eksosen...  

 

nå er jeg bra lei altså :(

deffekt kam/veiv føler kan det jo fort være, disse kan du OHME faktisk for og sjekke verdiene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte veiv sensoren i går, den var 500ohm og 400 når jeg dro på starteren.

Var så trasig å koble ut kamføleren men får prøve på det i dag.

Kan dette sjekkes med diagnose? Noen i kristiansund sol kan bistå med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikkje ohme veivføleren når du prøver å starte. Ohming bør gjøres når det ikkje er strøm i kretsen. For å unngå skade på multimeteret.

Du kan måle spenning på veivføleren. Det bør gjøres med oscilloskop, men du bør få eit lite spennings signal med eit vanlig multimeter.

 

Ka skjer når du starter med lmm avkobla?

 

Er vel også utsatte for vann/olje i tennplugghola disse motorane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg plugget ut veivføleren når jeg ohmet ja.   eller kan man vell måle mye rart på kretsen..  ocilloskop har jeg ikke tilgang til dog..   kan høre på jobb men tviler hardt.

 

 

er akkurat likens med lmm  frakoblet ja.   lager litt annen lyd når man kinner uten veivføleren tilkoblet dog. 

 

 

er ikke noe vann i plugghølene.   byttet alle coilene og for en kort tid siden (med brukte)   byttet da pluggene og.   tok ut pluggene når og de var våte.  tørket de uten noen forskjell. 

 

må nok til med diagnose. ikke sikkert det er så avansert diagnose på e34 men... : /  

 

håper og regner med at det bare er en bagatell iallefall.    var så rart at den gikk så pent også bare kuttet helt ut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket bensintrykket nei. Men det er en uoriginal bensintrykkregulator som står der..

Kan jeg bare nappe av slangen til bensin-railen og se om det kommer noe?

Prøvde å Se etter bensinpumpa under baksetet, men så ikke noe, hvor ligger denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare tatt ut en plugg å sjekket gnist enda,  syl 1.  var gnist men den så litt laber ut?!    jeg kan  ta å sjekke de andre også da.

 

tok ut alle pluggene og alle var våte og luktet bensin.  tørket de og satte tilbake uten forskjell.  pluggene er nye og, kjørt 20 mil kanskje. 

 

så har jeg ohmet veivføleren mens jeg kjinnet.   500 ohm/400ohm,  så den ga utslag.  

 

har også prøvd startgass uten hell. 

 

 

når jeg fyrte opp etter å ha fjernet kompressoren gikk den penere en den noengang har gjort.  jevnt å fint på tomgang, og ingen napping ved kjøring.   sto på tomgang i en time ca mens jeg ryddet,  også kjørte jeg hjem og da stoppet den plutselig bare.   akkurat som om man slo av tenningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...