Robin L Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 hei. noen som har en oversikt på vakumslangene på m50?? delekatalogen sier meg lite.. vet det er to stk som skal på belgen etter lmm? også er det to hull i bunn av luftfilterboksen, er dette til de to slangene med en liten kobling på ? disse er skjøtet ut og montert der kn-filteret var tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 Hei, pm meg med bilde hva du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 11, 2014 Forfatter Share Skrevet September 11, 2014 takk, stikker bort å tar noen bilder strax : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 30, 2014 Forfatter Share Skrevet September 30, 2014 da har jeg fått bygd bilen tilbake til original. startet i dag og lot bilen gå i en time eller noe på tomgang. alt virket veldig bra. ingen jaging, eller annen fusking. tempen var og fin. men da jeg skulle kjøre den hjem så stoppet den i en rundkjøring rett oppi gata her. er vell 6-7 min kjøring fra der vi kjørte til der den stoppet. trilla den bare hjem da det heldigvis var nedoverbakke. hva i alle dager kan dete skyldes? har null tenning, og den fortenner høres det ut som. smeller i innsuget og det puffer ut fra eksosen... nå er jeg bra lei altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 da har jeg fått bygd bilen tilbake til original. startet i dag og lot bilen gå i en time eller noe på tomgang. alt virket veldig bra. ingen jaging, eller annen fusking. tempen var og fin. men da jeg skulle kjøre den hjem så stoppet den i en rundkjøring rett oppi gata her. er vell 6-7 min kjøring fra der vi kjørte til der den stoppet. trilla den bare hjem da det heldigvis var nedoverbakke. hva i alle dager kan dete skyldes? har null tenning, og den fortenner høres det ut som. smeller i innsuget og det puffer ut fra eksosen... nå er jeg bra lei altså deffekt kam/veiv føler kan det jo fort være, disse kan du OHME faktisk for og sjekke verdiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2014 Målte veiv sensoren i går, den var 500ohm og 400 når jeg dro på starteren. Var så trasig å koble ut kamføleren men får prøve på det i dag. Kan dette sjekkes med diagnose? Noen i kristiansund sol kan bistå med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Du bør ikkje ohme veivføleren når du prøver å starte. Ohming bør gjøres når det ikkje er strøm i kretsen. For å unngå skade på multimeteret. Du kan måle spenning på veivføleren. Det bør gjøres med oscilloskop, men du bør få eit lite spennings signal med eit vanlig multimeter. Ka skjer når du starter med lmm avkobla? Er vel også utsatte for vann/olje i tennplugghola disse motorane? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2014 jeg plugget ut veivføleren når jeg ohmet ja. eller kan man vell måle mye rart på kretsen.. ocilloskop har jeg ikke tilgang til dog.. kan høre på jobb men tviler hardt. er akkurat likens med lmm frakoblet ja. lager litt annen lyd når man kinner uten veivføleren tilkoblet dog. er ikke noe vann i plugghølene. byttet alle coilene og for en kort tid siden (med brukte) byttet da pluggene og. tok ut pluggene når og de var våte. tørket de uten noen forskjell. må nok til med diagnose. ikke sikkert det er så avansert diagnose på e34 men... : / håper og regner med at det bare er en bagatell iallefall. var så rart at den gikk så pent også bare kuttet helt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Har du sjekka bensintrykket? Det er faktisk litt informasjon å hente på diagnose. Er meir avansert enn du trur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2014 Har ikke sjekket bensintrykket nei. Men det er en uoriginal bensintrykkregulator som står der.. Kan jeg bare nappe av slangen til bensin-railen og se om det kommer noe? Prøvde å Se etter bensinpumpa under baksetet, men så ikke noe, hvor ligger denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Bagasjerommet. Under et svart deksel. Trykkmåle. Så du vet at du har riktig trykk. Kommee fort mye bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2014 Prøvde startgass i sta og den fyrte ikke på det, så er nok et tenningsproblem. Komma noen ganger og den startet ett par ganger i 1sekund før den døde igjen. Rare greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Har ikke lest alt, men har du sjekket at alle plugger har bra gnist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 har bare tatt ut en plugg å sjekket gnist enda, syl 1. var gnist men den så litt laber ut?! jeg kan ta å sjekke de andre også da. tok ut alle pluggene og alle var våte og luktet bensin. tørket de og satte tilbake uten forskjell. pluggene er nye og, kjørt 20 mil kanskje. så har jeg ohmet veivføleren mens jeg kjinnet. 500 ohm/400ohm, så den ga utslag. har også prøvd startgass uten hell. når jeg fyrte opp etter å ha fjernet kompressoren gikk den penere en den noengang har gjort. jevnt å fint på tomgang, og ingen napping ved kjøring. sto på tomgang i en time ca mens jeg ryddet, også kjørte jeg hjem og da stoppet den plutselig bare. akkurat som om man slo av tenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå