Tzunami Skrevet September 14, 2014 Skrevet September 14, 2014 Jeg har byttet motor og girkasse i min 528, fra m52b28 til m52b28, så ting skal jo være identiske. Selve byttet gikk veldig fint, og bilen starter. Eneste problemet er at når jeg starter så rev´er den opp til ish 5000 omdr. noen forslag til hva som kan forårsake dette? Har sjekket gasswirene, sjekket luftslanger osv så godt det har latt seg gjøre, men finner ikke feilen...
lagunilla Skrevet September 14, 2014 Skrevet September 14, 2014 Har opplevd dette selv når jeg bytta over til S52. Hvis du har tatt ut spjeldhuset så kan du sjekke om del nr. 4 sitter der.
lagunilla Skrevet September 14, 2014 Skrevet September 14, 2014 Tetter spjeldet. Min var ikke der, da sugde motoren luft og ga nesten full gass av seg selv.
Tzunami Skrevet September 14, 2014 Forfatter Skrevet September 14, 2014 Ah, men virker rart mtp at jeg tok motoren ut av en bil som kjørte. Men skal sjekke det i morgen
lagunilla Skrevet September 15, 2014 Skrevet September 15, 2014 Jeg hadde bytta spjeldhus da, s52 motoren var fra E36 uten ASC. Underveis så jeg ikke oringen som satt intill innsuget. Har du ikke rørt spjeldet så vet jeg ikke.
Tzunami Skrevet September 15, 2014 Forfatter Skrevet September 15, 2014 Kan innsuget ha flyttet på seg eller noen slanger blitt revet løs når jeg løftet motoren? Har ikke sett noe, men iflg det du sier Lagunilla så høres det ut som jeg også har problemer med at motoren suger luft?
lagunilla Skrevet September 15, 2014 Skrevet September 15, 2014 Du tok ut innsugningsmanifolden ikke sant? Hvordan så pakningen ut?
Tzunami Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Tok ikke ut innsugsmanifolden nei, men tok den nesten ut i dag, den henger jo fast i en hel haug med ledninger, slanger og rør under der! Får en kamerat til å ta en titt på det i kveld så får vi se hva vi finner ut av, sikkert en bagatell som jeg er for lei til å klare å se
lagunilla Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Hvordan greide du å få ut motoren uten å ta ut manifolden:P? Det er bare seks 11mm muttere og to stk 1mm så er den av da. Si ifra da:)
Tzunami Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Var ikke noe problem å løfte den ut tok motor/gir i et med manifolden på og alt jeg ka det ha gjort noe med innsuget, at jeg har fått press på det eller noe? :s har skrudd ut 7 stk 11mm som holder innsuget til toppen, samt 2 stk 10mm som holder den til blokken, men er slanger osv som holder den nede, har løsnet kjølevæskeslangene inn på gasspjeldet, men hjalp ikke.. henger fortsatt igjen..
lagunilla Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Veivhusventilasjon og tomgangsregulator igjen da? edit: Og 2 små vakumslanger?
Tzunami Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Er en slange fra innsug til bkf, men den er fin, har også sjekket ene vakumslangen opp til fuelrailen, den er fikset... men skal ned i garasjen nå snart og sjekke mer..
Tzunami Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Da fant vi endelig problemet Det var en bagatell fra min side ved å ha montert gasswirene omvendt, så selv om de var ganske slakke så spente de gasspjeldet åpent.. Samt en dårlig luftmassemåler, så jeg må få tak i en ny der. Men nå fungerer den iallefall!
lagunilla Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Så bra. fint at du fikk det til. Har en liggende, bare å si ifra om du skal ha den;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå