Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hoi!

 

Prøver å finne ut av en 116i som fusker periodevis ved svært lett pådrag og veldig lett belastning på motoren mellom ca 1300-2000 rpm, spesielt mellom 50-60 km/t i 5. gir. Gir et par skjelv gjennom bilen, så er det borte. Gir ikke et eneste fuskeslag på alle andre kjøremåter, også flatt jern til sperra.

 

Ingen feilkoder annet enn det berømte hydroaggregatet som skal skiftes snart.

Byttet plugger da disse så slitne ut og hadde tegn til gjennomslag. Null forskjell.

Kjøpt 1 ny coil og prøvd på hver sylinder etter tur, feilen oppstår like ofte.

Demontert luftmassemåler og rengjort, ingen forskjell.

Demontert spjeldhus og rengjort, ingen forskjell.

 

Noen som har erfaringer med dette? Kjennes ut som den feiltenner på mer enn 1 syl når det skjer da det hopper ganske godt. Har hørt det har vært problemer med dyser, men da med problemer ved tomgang etter kaldstart, noe denne ikke har. Dyser burde vel kanskje også gitt utslag ved kraftig belastning, og ikke bare ved denne meget spesifikke belastningen? Denne bilen har også hatt registerhavari som ble tatt hånd om av nybilgaranti i sin tid.

 

Noen som kan gi ideer / tips til samboerens 116i før håret ryker?

Skrevet

Har samme problem med min. Har byttet LMM, hele veivhusventilasjonen, kamsensor og valvetronicmotoren. Den holder seg stabilt på tomgang, men jeg opplever som deg at den "napper" litt under 2000 omdreininger. Har hatt den på verksted, men de finner ingen feil. Tenkte på dysene jeg også. Men det får vente. Er lei av å koste på den motoren nå.

Skrevet

Har hørt snakk om at en oppdatering på motor ecu kan hjelpe mot dette, noen som har erfaringer?

  • 1 month later...
Skrevet

Da var hansken plukket opp igjen etter mye om og men, og på tide med en oppdatering;

 

Fått tak i et annet spjeldhus (brukt vel og merke) da bavaria over tlf mente feilen burde ligge i den delen med nevnte symptomer, ingen forskjell.

Skiftet alle coiler, ingen forskjell.

 

Har sett på et par engelske forum at pluggen på ledningsnett til spjeldhus kan lage feil med lignende symptomer. Noen med erfaringer om hvordan man evt kan feilsøke på denne? får ikke frem noen form for brudd eller svakheter :\

 

edit: glemte å nevne at nåla på turteller hopper litt når fusken slår inn. Er ikke denne direkte styrt av tenning, noe som _bør_ indikere feiltenning?

  • 3 months later...
Skrevet

Sliter med samme feil på min 116i, har også byttet plugger, coiler, kamsensor, skiftet tetninger på vannos selnoider, rengjort luftmassemåler og spjeldhus men ingen forskjell.

 

Sliter med samme symptomer som Øyvind S: Den holder seg stabilt på tomgang, men jeg opplever som deg at den "napper" litt under 2000 omdreininger. 

 

 

Øyvind S / Trsta noen av dere som har fikset problemet?

  • 6 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Har mye av de samme problemene på min samboer sin 116i 2005 mod. Har nettopp hatt et registerskift og bilen fusker (rykker/nøkker) når bilen begynner å bli varm. Ikke ved kald motor og ved gasspådrag. Kun ved følgefart. Har skiftet fremre lambdasonde etter tips om dette, men har fremdeles samme problemer. Noen som har hatt samme problemet og har forslag til hva det kan være?

Endret av Tore Karlsen
Skrevet

Har selv samme problem på min, bare kanskje enda litt verre enn beskrevet over. Min har dog tydeligvis en liten lekkasje på ene dysa, så det blir fikset nå på onsdag. Håper inderlig det fikser feilen, for nå er jeg meget lei av napping og rykkete kjøring :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 1 month later...
Skrevet

linnikrieg hjalp det å få byttet dyse?

Har selv dette problemet, en del andre bensin motorer i denne årsgangen har problemer med dyser. Så har tenkt på dette...

Skrevet

Er det N46 maskinen som står i disse? Kan i så fall være valvtronicproblem. Jeg hadde samme symptomer med fusking på ca. 1800-2000 rpm på min E91 318i (N46B20) som utviklet seg til gul motorlampe som kom og gikk. Gikk ekstremt dårlig på lavere turtall. 

Endte opp med  bytte av kamaksel, ventiler, vippearmer og annet dill grunnet slitasje. Prislapp: drøye 31k :( 

Dette ble gjort da bilen var gått 115.000 km.

  • 4 years later...
Skrevet
På 26.2.2016 den 13.15, mheramb skrev:

Det er N45 i min 06", motorlampe lyser ikke, ligger ingen feilkoder inne... Håper det ikke er det! 

Vet gammel tråd men fant du noensinne ut av dette?

Skrevet
På 22.2.2021 den 20.54, Bimmernew skrev:

Vet gammel tråd men fant du noensinne ut av dette?

Det er jeg ikke sikker på. Kjørte dyserens og motorens mener at dette hjalp. Solgt bilen for lenge siden da jeg ble fotgjenger en lengre periode....

Skrevet (endret)
4 minutter siden, mheramb skrev:

Det er jeg ikke sikker på. Kjørte dyserens og motorens mener at dette hjalp. Solgt bilen for lenge siden da jeg ble fotgjenger en lengre periode....

 ok men kan du kan du hjelpe meg?? noe tilsvarende her ikke helt i samme gate men hjelp hadde vært fint.

 

Endret av Bimmernew

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...