Gå til innhold

2008 e61 nye felger dekktrykksensor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har dekktrykksensor på bilen min, men på idrive får jeg ikke opp bilde av bilen med grønne hjul i menyen. Derimot får jeg opp noe tekst og om jeg vil resette eller ikke.

Først idag 2-3 dager etter nye 20" ble montert kom det opp at det var lite luft. Kun tekst, heller ikke nå var det bilde av en bil med 4 dekk som var grønne. Fant video av dette på youtube. Flere versjoner ute å går? Resatte dekktrykk og da forsvant feilmeldinga inntil videre hvertfall.

Har jeg en simplere versjon? Uten ordntlig monitor?

Skrevet

Før bytte kom det aldri feilmelding men aldri sett skjermen med bilde av bilen med 4 grønne hjul. Kun tekst når jeg har gått inn i menyen på idrive tidligere.

Skrevet

Tror bilen må stå stille før du resetter, så ber den deg om å kjøre. Etter det skal alt være ok. E60/61 ble ikke levert med dekktrykk sensorer, men den måler direkte på navet.

Skrevet

Har gjort som du sier før jeg bytta felger. Da var alt ok. Men fant ingen skjerm inne på menyen med bilde av bil og 4 grønne hjul.

Skrevet

Det er flere versjoner ute å går ja. Skjermbildet ditt er korrekt i forhold til hvilken versjon du har.

Og som skrevet ovenfor er det ABS systemet som måler hjulhastighet og regner ut om et hjul er punktert.

Skrevet

Den du har sett bilde av er CIC, den du har heter M-ASK.

Ettermontering av CIC er etterhvert blitt populært.

Finnes en svært god tråd om dette her inne, lagt av AWT, i bilstereo forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...