Bimmerlorris Skrevet September 25, 2014 Skrevet September 25, 2014 Hei folkens. Skal kjøpe en 88 mod 535i men eier sier den må kjinnes en stund når den er kald. Han mistenker at det er en ødelagt motronic. At når han setter på tenning så starter ikke bensinpumpa. Men når bilen har startet så går pumpa ??? Hvordan får han start dersom pumpa ikke starter ? Ulogisk spør du meg Han sier at jeg bør kjøpe nytt relè eller i verstefall hjerne. Noen erfaringer her om dette ?
bmwmann24 Skrevet September 25, 2014 Skrevet September 25, 2014 Bensintrykksregulator høres det ut som. En liten klokke som står foran railn, den holder bensintrykket til dysene. Om den er gåen så renner bensin tilbake og du må file på nøkkel så bensinpumpa kan pumpe trykket til dysene.
Bimmerlorris Skrevet September 27, 2014 Forfatter Skrevet September 27, 2014 Bensintrykksregulator høres det ut som. En liten klokke som står foran railn, den holder bensintrykket til dysene. Om den er gåen så renner bensin tilbake og du må file på nøkkel så bensinpumpa kan pumpe trykket til dysene. Ok, takk skal du ha Du er nå en av flere på et annet forum som sier det samme, så da tenker jeg at jeg bytter den Vet du om dette er en dyr sak og skifte ? Eller vanskelig for en som meg som ikke har stor mekkekunnskap ?
Albino Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 Ok, takk skal du ha Du er nå en av flere på et annet forum som sier det samme, så da tenker jeg at jeg bytter den Vet du om dette er en dyr sak og skifte ? Eller vanskelig for en som meg som ikke har stor mekkekunnskap ? Hvis du ikke har mekkekunnskap kan det fort bli veldig dyrt å kjøpe en 88modell 535 med feil!
Bimmerlorris Skrevet September 28, 2014 Forfatter Skrevet September 28, 2014 Hvis du ikke har mekkekunnskap kan det fort bli veldig dyrt å kjøpe en 88modell 535 med feil! Jeg kan jo fylle luft i dekka og bensin da
bmwmann24 Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 Vil tro du greier å bytte ut den ja. Jeg benytter meg ofte av youtubelessons om jeg er usikker på noe. Fant ingen DIY til din m30, men en trykksregulator er ganske like på de fleste biler Her byttes regulator på en Corvette
FredrikE24 Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 Trykkregulatoren sitter på bensintilførselen rett før fuel-railen. Overhodet ikke vanskelig å se på en M30 Jeg hadde prøvd å klemme sammen slangen rett etter stans av motor og la den stå til den blir kald. Deretter løsne i det man starter å kjinne. Da bør man jo få en pekepinn Da blokkerer man for at bensin skal renne tilbake isåfall.
stig. Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 Trykkregulatoren sitter på bensintilførselen rett før fuel-railen. Overhodet ikke vanskelig å se på en M30 Jeg hadde prøvd å klemme sammen slangen rett etter stans av motor og la den stå til den blir kald. Deretter løsne i det man starter å kjinne. Da bør man jo få en pekepinn Da blokkerer man for at bensin skal renne tilbake isåfall. BTR sitter rett etter railen lett å bytte btr på m30,den sitter midt i lyse dagen. FredrikE24 reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 BTR sitter rett etter railen lett å bytte btr på m30,den sitter midt i lyse dagen. Ja, det var greit å få orden i! En liten feil ute og går, sitter jo seff etter railen rett bak termostathuset stig. reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet September 28, 2014 Forfatter Skrevet September 28, 2014 Takk folkens, skal sjekke det ut og se om det hjelper å klemme sammen den slangen
FredrikE24 Skrevet September 28, 2014 Skrevet September 28, 2014 Det er da snakk om bensintilførselen på railen, jeg ville strupt igjen. Regulatoren har en vacumslange og slikt, det kan være slik. Da skal i og for seg bensinen ikke renne tilbake, om det er det som er problemet. Om det er "normalt" å utelukke regulatoren på denne måten vet jeg ikke, men jeg ville nok gjort det hadde jeg stått ovenfor problemet. Bimmerlorris reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå