Jump to content

Motronicproblem ? e34 535i 88 modell må kjinnes lenge før den tenner.


Recommended Posts

Posted

Hei folkens. Skal kjøpe en 88 mod 535i men eier sier den må kjinnes en stund når den er kald. Han mistenker at det er en ødelagt motronic. At når han setter på tenning så starter ikke bensinpumpa. Men når bilen har startet så går pumpa ??? Hvordan får han start dersom pumpa ikke starter ? Ulogisk spør du meg :-P Han sier at jeg bør kjøpe nytt relè eller i verstefall hjerne. Noen erfaringer her om dette ?

Posted

Bensintrykksregulator høres det ut som. En liten klokke som står foran railn, den holder bensintrykket til dysene. Om den er gåen så renner bensin tilbake og du må file på nøkkel så bensinpumpa kan pumpe trykket til dysene.

Posted

Bensintrykksregulator høres det ut som. En liten klokke som står foran railn, den holder bensintrykket til dysene. Om den er gåen så renner bensin tilbake og du må file på nøkkel så bensinpumpa kan pumpe trykket til dysene.

Ok, takk skal du ha :-) Du er nå en av flere på et annet forum som sier det samme, så da tenker jeg at jeg bytter den :-) Vet du om dette er en dyr sak og skifte ? Eller vanskelig for en som meg som ikke har stor mekkekunnskap ?

Posted

Ok, takk skal du ha :smile: Du er nå en av flere på et annet forum som sier det samme, så da tenker jeg at jeg bytter den :smile: Vet du om dette er en dyr sak og skifte ? Eller vanskelig for en som meg som ikke har stor mekkekunnskap ?

 

Hvis du ikke har mekkekunnskap kan det fort bli veldig dyrt å kjøpe en 88modell 535 med feil!

Posted

Trykkregulatoren sitter på bensintilførselen rett før fuel-railen. Overhodet ikke vanskelig å se på en M30 :) Jeg hadde prøvd å klemme sammen slangen rett etter stans av motor og la den stå til den blir kald. Deretter løsne i det man starter å kjinne. Da bør man jo få en pekepinn :) Da blokkerer man for at bensin skal renne tilbake isåfall.

Posted

Trykkregulatoren sitter på bensintilførselen rett før fuel-railen. Overhodet ikke vanskelig å se på en M30 :) Jeg hadde prøvd å klemme sammen slangen rett etter stans av motor og la den stå til den blir kald. Deretter løsne i det man starter å kjinne. Da bør man jo få en pekepinn :) Da blokkerer man for at bensin skal renne tilbake isåfall.

BTR sitter rett etter railen ;-)

lett å bytte btr på m30,den sitter midt i lyse dagen.

Posted

BTR sitter rett etter railen ;-)

lett å bytte btr på m30,den sitter midt i lyse dagen.

Ja,  det var greit å få orden i! En liten feil ute og går, sitter jo seff etter railen rett bak termostathuset  8-[

Posted

Det er da snakk om bensintilførselen på railen, jeg ville strupt igjen. Regulatoren har en vacumslange og slikt, det kan være slik. Da skal i og for seg bensinen ikke renne tilbake, om det er det som er problemet.

 

Om det er "normalt" å utelukke regulatoren på denne måten vet jeg ikke, men jeg ville nok gjort det hadde jeg stått ovenfor problemet.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...