William Eidsvik Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 Hei! Har ett problem på min E39 525D 2001 Touring Automat. Når jeg gir gass så kommer ikke laddetrykket for fullt før 2000rpm. Når jeg kjører opp en slakk bakke der jeg ligger på ca 1700rpm/80kmt og vil gi på eller holde farten, så må bilen altid gire ned ett hakk før jeg klarer å akselerere opp. Jeg hadde en vacumslange, en liten mellom den elektriske turbotrykksregulatoren var oppmorknet, og har byttet den. Men vart bare litt bedre en periode, nå er det tilbake til det samme. Det mekaniske staget som styrer wastegate klokken min kjennes normalt bevelig ut. Noen ideer på dette? En annen ting er når jeg starter i 60kmt og "tvangskjører" girkassen til 5 gir, så gir motoren på etter 2000rpm når jeg får ladde trykk, men kutter liksom litt på 2.4-2.500 rpm og gir på igjen, akkurat som bilen vil men kommer til et punkt der den holder tilbake for så igjen prøve å ville igjen, dette går helt til bilen går over ca. 100-110kmt da får bilen såpass høyt turtall i arbeidsområde at det ikke blir ett problem. Har noen hatt lignende problemer? Di små vakuumslangene går innpå en vakuumsensor av et slag, kan dette være vakuumsensor? William Se vedlagt bilde, slange 9 og 10 er byttet med ny orginal slange.
William Eidsvik Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Hei, LMM er ny og programmert. Noen som har hatt samme problemet?
Alpejohn Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Mener det har vært nevnt at vacumbeholderen kan bli full av dritt og skape slike problemer, uten at jeg skal si at dette stemmer 100%.Men kan jo være verdt et forsøk og sjekke denne. Er du sikker på at du ikke har noen andre vacum lekkasjer? Jeg hadde hull på slangene til motorfesta, de får vacum fra slangen som går til turbo.Er vel kanskje mulig og koble på vacummåler og se..
William Eidsvik Posted November 27, 2014 Author Posted November 27, 2014 Mener det har vært nevnt at vacumbeholderen kan bli full av dritt og skape slike problemer, uten at jeg skal si at dette stemmer 100%. Men kan jo være verdt et forsøk og sjekke denne. Er du sikker på at du ikke har noen andre vacum lekkasjer? Jeg hadde hull på slangene til motorfesta, de får vacum fra slangen som går til turbo. Er vel kanskje mulig og koble på vacummåler og se.. Hei, Takk for svar. Ville bare til info skrive at det var LMM som var problemet, den nye LMM som først vart montert var en Ebay sak som ikke gidde di rette verdier. Så nå er ny LMM fra Mekanomen montert (trengte ikke programmering engang) - Så fungerer bilen veldig bra!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now