Ludvik92 Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 Noen som vet om det er trygt å ha vann samt kjøleveske på kjøleveskebeholderen? Etter at en kompis slapp ut lufttrykk fra kjøleveskebeholderen så ble jeg plaget med at motortempraturen steg. Etterfylte med kjøleveske men til tross for det så går måleren opp å ned. Å tilslutt i dag så var måleren nesten på rødt under kjøring. Fikk tips om å fylle vann sammen med kjølevesken da jeg allerede har fylt masse kjøleveske. Erfaring? tips?? Har en 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 Har du fylt konsentrat kanskje? Eller luftet feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvik92 Skrevet September 29, 2014 Forfatter Share Skrevet September 29, 2014 Har fylt ferdigblandet da det var det de på verkstede sa æ kunne gjøre. Derfor noen mente æ kunne skru opp korka på slangen eller ka det no hva for nåkka, å samtidig fylle vann. Ettersom æ aldri har hørt om å fylle vann før så blei æ djævelsk usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 Du kan fylle vann. Men det bør ikke blandes ut og blandes ut så det bare er vann igjen. Da kan du får rust i kjølesystemet. Jo mer vann du har jo dårligere tåler også kulde før det fryser til is. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvik92 Skrevet September 29, 2014 Forfatter Share Skrevet September 29, 2014 Kan æ tappe ut den kjøleveska som e der før så å fylle vann, før så å tappe ut vanne og fylle bare kjøleveske? Før å se om det hjelpe. Kan ikke en drit om det der :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvik92 Skrevet September 29, 2014 Forfatter Share Skrevet September 29, 2014 Helt fri før varme i biln å nu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne.meldal Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Da er det for lite kjølevæske på bilen. Det er ikke noe lurt på lang sikt å ha bare vann, men den skal ikke gå varm pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Vann eller væske ikke problemet her, du må få luftet systemet skikkelig! Fra gammelt het det at varmeapp skal stå på maks varme, da blir varmeregisteret fyllt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Parker bilen med fronten høyt, motbakke feks, varmeapp på full varme og motor på tomgang. Fyll frostveske til det er fullt, vent og etterfyll etterhvert som den synker i beholderen. Når det kommer varme i bilen etterfyller du til maksnivå på beholderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Kan jo være flere problemer også? Vannpumpe, termostat, viskose osv. Verdt å sjekke før man ødelegger motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vi3t Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Parker bilen med fronten høyt, motbakke feks, varmeapp på full varme og motor på tomgang. Fyll frostveske til det er fullt, vent og etterfyll etterhvert som den synker i beholderen. Når det kommer varme i bilen etterfyller du til maksnivå på beholderen. Gjelder dette alle biler egentlig? Har sett noen anbefaler å være på motbakke, men nye biler slipper vel det ? eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Når det gjelder dette med Motbakke, så er det egentlig ment for biler som er stuket litt vel mye ned foran. En helt vanlig bil uten noen form for høyderegulering skal kunne stå vannrett, og da skal lufteskruen være det høyeste punktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Når det gjelder dette med Motbakke, så er det egentlig ment for biler som er stuket litt vel mye ned foran. En helt vanlig bil uten noen form for høyderegulering skal kunne stå vannrett, og da skal lufteskruen være det høyeste punktet. Mulig det, men har man fått luft i kjølesystemet går luft lettere ut. Bl.a. 6'ern til BMW er vel kjent for kan være vrien og få ut all luft.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Jeg har funnet ut at drt hjelper bedre å kjøre en liten tur, stoppe og etterfølge ved behov. Har stått i evigheter i ro med fronten opp og luftet uten å bli kvitt luften skikkelig før jeg har tatt en liten tur og etterfylt! Men det kan jo være en lekkasje en plass hos deg? Kjølevæaketanken lager ofte krøll om det er sprukket i den. Begynner kanskje ikke lekke før det blir trykk. Termostat, vannpumpe, radiator eller viskosekobling kan også være ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Etterfylle på beholderen må bare gjøres med kald motor,åpner du den med bilen i gang og varm motor så suges det luft inn i systemet,etterfyll kun i luftehullene med en liten trakt når motor er varm,fyll til det renner over og ikke kommer bobler.Dette har jeg gjort på e39 og har fungert perfekt,Start når bilen er kald,la bilen stå med tenning på i 10 minutter med varmen på max og vifta på halv fart før du starter bilen og begynner lufting med (kun)lufteskruer,hold på til bilen er gjennomvarm dette kan ta opptil 30 min, etterfyll dagen etter i beholder hvis det trengs når bilen er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå