Gå til innhold

Fylle vann på kjøleveskebeholderen?


Ludvik92
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er trygt å ha vann samt kjøleveske på kjøleveskebeholderen?

 

Etter at en kompis slapp ut lufttrykk fra kjøleveskebeholderen så ble jeg plaget med at motortempraturen steg.

Etterfylte med kjøleveske men til tross for det så går måleren opp å ned. Å tilslutt i dag så var måleren nesten på rødt under kjøring.

Fikk tips om å fylle vann sammen med kjølevesken da jeg allerede har fylt masse kjøleveske.

 

Erfaring? tips??  

 

Har en 520i e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fylt ferdigblandet da det var det de på verkstede sa æ kunne gjøre. Derfor noen mente æ kunne skru opp korka på slangen eller ka det no hva for nåkka, å samtidig fylle vann. 

Ettersom æ aldri har hørt om å fylle vann før så blei æ djævelsk usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker bilen med fronten høyt, motbakke feks, varmeapp på full varme og motor på tomgang. Fyll frostveske til det er fullt, vent og etterfyll etterhvert som den synker i beholderen. Når det kommer varme i bilen etterfyller du til maksnivå på beholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker bilen med fronten høyt, motbakke feks, varmeapp på full varme og motor på tomgang. Fyll frostveske til det er fullt, vent og etterfyll etterhvert som den synker i beholderen. Når det kommer varme i bilen etterfyller du til maksnivå på beholderen.

Gjelder dette alle biler egentlig? Har sett noen anbefaler å være på motbakke, men nye biler slipper vel det ? eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med Motbakke, så er det egentlig ment for biler som er stuket litt vel mye ned foran.

En helt vanlig bil uten noen form for høyderegulering skal kunne stå vannrett, og da skal lufteskruen være det høyeste punktet.

Mulig det, men har man fått luft i kjølesystemet går luft lettere ut.

Bl.a. 6'ern til BMW er vel kjent for kan være vrien og få ut all luft.... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at drt hjelper bedre å kjøre en liten tur, stoppe og etterfølge ved behov. Har stått i evigheter i ro med fronten opp og luftet uten å bli kvitt luften skikkelig før jeg har tatt en liten tur og etterfylt!

Men det kan jo være en lekkasje en plass hos deg? Kjølevæaketanken lager ofte krøll om det er sprukket i den. Begynner kanskje ikke lekke før det blir trykk.

Termostat, vannpumpe, radiator eller viskosekobling kan også være ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterfylle på beholderen må bare gjøres med kald motor,åpner du den med bilen i gang og varm motor så suges det luft inn i systemet,etterfyll kun i luftehullene med en liten trakt når motor er varm,fyll til det renner over og ikke kommer bobler.Dette har jeg gjort på e39 og har fungert perfekt,Start når bilen er kald,la bilen stå med tenning på i 10 minutter med varmen på max og vifta på halv fart før du starter bilen og begynner lufting med (kun)lufteskruer,hold på til bilen er gjennomvarm dette kan ta opptil 30 min, etterfyll dagen etter i beholder hvis det trengs når bilen er kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...