awt Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 Grunnen til at du fikk feilmelding på SOS er at TCU er koblet i samme sløyfe, slik at denne også blir koblet fra samtidig. Skal du unngå dette må du koble sammen de to fiberledningene som går til MULF-modulen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 Tcu tar bt og assist. Mulf2 usb og aux via audio hubben. Sp vidt jeg kan se av tegning. Men fikk ikke kontakt med mulf2 så kan være defekt enhet eller hub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjze Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Kan det være huben når du ikke fikk kontakt med mulf? Kan det i så fall være lurt å forsøke hub først? Edit: Jeg har lest litt på noen engelske forum hvir symptomene har vært det samme. Død usb og fungerende aux med 6fl. Løsningen har da vært å bytte usb-hub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjze Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Oppdatering: Ny usb-hub montert. Det hjalp ingenting. Har derfor kjøpt ny (brukt) mulf2. Kjøpte en med samme delenummer som står i bilen fra før for å være på den sikre siden. Den skal i følge ebay være i hende på fredag. Denne må kodes og det skal SweetBmw hjelpe til med. Forøvrig svært mye god hjelp å få av han. Edit: Kunne jeg satt inn combox? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 21, 2014 Share Skrevet Oktober 21, 2014 Nei. Ikke helt uten videre. Det er litt fikling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 21, 2014 Share Skrevet Oktober 21, 2014 Ettersom bilen er oppdatert er jo det "verste" gjort. Både tilkobling og koding lar seg gjøre greit, men det er jo hakket mer "avansert" enn vanlig småkoding. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjze Skrevet Oktober 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2014 Da blir jeg ved min Mulf SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjze Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Ny oppdatering. Satte inn ny mulf. Monterte den og alt var som før. Aux-in fungerte og usbporten fortsatt død. Litt overrasket over at aux-in fortsatt fungerte. Tok den med til Sweetbmw. Den nye mulfen ville ikke la seg kode av en eller annen grunn. Seetbmw kan sikkert si noe om detaljene. I dag skulle jeg forsøke aux-in og nå var denne også død. Den kommer opp i displayet, kan trykke på den, men volumet i displayet går ikke an å skru opp. Vet ikke om dette er et godt eller dårlig tegn. Skal få satt inn den gamle mulfen og se om aux-in fungerer da. Edit: Aux-in dukket opp igjen med den gamle mulfen. Nå har sweetbmw tatt med seg begge mulfmodulene for å forsøke å kode dem i en an annen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjze Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Ny oppdatering her. Jeg fikk omsider løs usb/aux-pluggen i armlenet. Kikket inn i usb-porten og så at alle pinnene/lederne inni pluggen var bøyd og klemt inn i pluggen. Sannsynligvis fordi noen (kona?) har forsøkt å sette inn en usbkabel opp ned eller no sånt. Så der er sannsynligvis forklaringen. SweetBMW fikk i går sjekket min gamle mulf i en annen bil og den fungerte som den skulle med både usb og aux. Har bestilt ny plugg og regner med at det nå kommer til å ordne seg. Takk for hjelp! SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjze Skrevet Oktober 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2014 Forhåpentligvis siste oppdatering. Fikk ny USB/Aux port i dag. Det var ikke helt plug & play ettersom baksiden av jackinngangen på den nye porten hadde 6-pin mens baksiden av den gamle porten har 4 pin og aux-pluggen passet ikke inn ettersom det er 4 på rad på den gamle, mens den nye har 3+3. Brukte et multimeter for å måle hvilke av pinnene som var i bruk med en stereojack. Kun 3 av pinnene på begge var i bruk, men jeg endte opp med å bruke den gamle delen. Det er 4 ledere i aux-kabelen. Den siste lederen ser ut som wire. Muligens kun for å stive av kabelen. Ikke vet jeg. Byttet selve usb-bmw plugg enheten. Måtte dremle litt for å få den til å passe 100%. På det gamle usb/aux huset var det en liten sånn skyveluke, men denne måtte jeg ta bort. Det var egentlig like greit. Det viktigste av alt. USB porten var i live igjen. Har også fått tak i en sånn y-kabel og fikk opp itunes biblioteket i idrive. Igjen svært god hjelp å få på forumet her selvom det viste seg å være det som jeg burde ha undersøkt først. SweetBMW har vært svært behjelpelig i prosessen. Han har oversikt og hans ekspertise anbefales. Takk skal du ha. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå