Gå til innhold

Død Usb port i midtkonsoll


Anbefalte innlegg

Grunnen til at du fikk feilmelding på SOS er at TCU er koblet i samme sløyfe, slik at denne også blir koblet fra samtidig. Skal du unngå dette må du koble sammen de to fiberledningene som går til MULF-modulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være huben når du ikke fikk kontakt med mulf? Kan det i så fall være lurt å forsøke hub først?

Edit: Jeg har lest litt på noen engelske forum hvir symptomene har vært det samme. Død usb og fungerende aux med 6fl. Løsningen har da vært å bytte usb-hub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering:

Ny usb-hub montert. Det hjalp ingenting. Har derfor kjøpt ny (brukt) mulf2. Kjøpte en med samme delenummer som står i bilen fra før for å være på den sikre siden. Den skal i følge ebay være i hende på fredag. Denne må kodes og det skal SweetBmw hjelpe til med. Forøvrig svært mye god hjelp å få av han.

Edit: Kunne jeg satt inn combox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering. Satte inn ny mulf. Monterte den og alt var som før. Aux-in fungerte og usbporten fortsatt død. Litt overrasket over at aux-in fortsatt fungerte.

Tok den med til Sweetbmw. Den nye mulfen ville ikke la seg kode av en eller annen grunn. Seetbmw kan sikkert si noe om detaljene.

I dag skulle jeg forsøke aux-in og nå var denne også død. Den kommer opp i displayet, kan trykke på den, men volumet i displayet går ikke an å skru opp. Vet ikke om dette er et godt eller dårlig tegn.

Skal få satt inn den gamle mulfen og se om aux-in fungerer da.

Edit: Aux-in dukket opp igjen med den gamle mulfen. Nå har sweetbmw tatt med seg begge mulfmodulene for å forsøke å kode dem i en an annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering her.  :---)

 

Jeg fikk omsider løs usb/aux-pluggen i armlenet. Kikket inn i usb-porten og så at alle pinnene/lederne inni pluggen var bøyd og klemt inn i pluggen. Sannsynligvis fordi noen (kona?) har forsøkt å sette inn en usbkabel opp ned eller no sånt.  Så der er sannsynligvis forklaringen. 

 

SweetBMW fikk i går sjekket min gamle mulf i en annen bil og den fungerte som den skulle med både usb og aux. 

 

Har bestilt ny plugg og regner med at det nå kommer til å ordne seg. 

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis siste oppdatering. 

 

Fikk ny USB/Aux port i dag. Det var ikke helt plug & play ettersom baksiden av jackinngangen på den nye porten hadde 6-pin mens baksiden av den gamle porten har 4 pin og aux-pluggen passet ikke inn ettersom det er 4 på rad på den gamle, mens den nye har 3+3.

 

Brukte et multimeter for å måle hvilke av pinnene som var i bruk med en stereojack. Kun 3 av pinnene på begge var i bruk, men jeg endte opp med å bruke den gamle delen. Det er 4 ledere i aux-kabelen. Den siste lederen ser ut som wire. Muligens kun for å stive av kabelen. Ikke vet jeg.  

 

Byttet selve usb-bmw plugg enheten. Måtte dremle litt for å få den til å passe 100%. 

 

På det gamle usb/aux huset var det en liten sånn skyveluke, men denne måtte jeg ta bort. Det var egentlig like greit. 

 

Det viktigste av alt. USB porten var i live igjen. Har også fått tak i en sånn y-kabel og fikk opp itunes biblioteket i idrive. 

 

Igjen svært god hjelp å få på forumet her selvom det viste seg å være det som jeg burde ha undersøkt først. 

 

SweetBMW har vært svært behjelpelig i prosessen. Han har oversikt og hans ekspertise anbefales. Takk skal du ha. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...