Bollis69 Skrevet Oktober 7, 2014 Skrevet Oktober 7, 2014 Hei Jeg skal skifte lykteglass på hovedlysene på min 2001 e39, men lurer på hvordan det gjøres. Noen som vet? Gjerne en DIY. Jeg har litt problem med å løsne den lysjusterings tingen sånn at den slipper reflektorene. Må jeg knekke den pinnen som går inn i lyktehuset for så å skifte den? Håper jeg kan få litt hjelp her.
Bollis69 Skrevet Oktober 7, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2014 Nei.. mine har org. xenon og angel eyes og ser altså litt annerledes ut. Men takker for responsen Otis..
Alpejohn Skrevet Oktober 7, 2014 Skrevet Oktober 7, 2014 Der er jo både for preface og facelift lykter.. Finnes dunger av guider på dette om du søker og leter pittelitt..
Otis Skrevet Oktober 7, 2014 Skrevet Oktober 7, 2014 Det er som Alpejohn sier. I tillegg så er preface veldig enkel å åpne og er laget for det. Linken er veldig bra.
Bollis69 Skrevet Oktober 8, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2014 Der ligger mange DIY ute der ja, men de er til feil type.. (Pre facelift??) Der såg det veldig lett ut å dele Jeg har faceliften med xenon og AE, og der må en skru løst en boks som er festet med 3 skruer (2 skruer og en mutter) og enten hekte av eller knekke en pinne eller lignende for å løsne relektorene. Dette finner jeg ikke på noen DIY jeg har sett, og jeg har leita lenge.
Alpejohn Skrevet Oktober 8, 2014 Skrevet Oktober 8, 2014 Boksen er tenneren til xenonlys. Den er skrudd fast med 2 skruer og en mutter. Da skrur du av hele festet til denne boksen. Hvorfor skal du løse reflektorene når du skal bytte glass?
Otis Skrevet Oktober 8, 2014 Skrevet Oktober 8, 2014 Her er en fin som jeg aldri har sett før. http://www.frankies-bmw.com/5series/diy/headlight_adjusters/bmw_5series_headlight_adjusters.php
Otis Skrevet Oktober 8, 2014 Skrevet Oktober 8, 2014 Her er en som er mer vanlig, mer arbeid: http://blog.bavauto.com/1835/bmw-e39-5-series-floppy-headlights-replace-adjusters/
Alpejohn Skrevet Oktober 8, 2014 Skrevet Oktober 8, 2014 Åå, det er bare å skru på justeringsskruen til reflektorene "hopper ut av gjengene", så kan duta ut hele reflektoren med de justeringene på.Er lettere og demontere dem da. Og når du skal montere igjen så setter du dem på plass og skrur til de entrer igjen og skrur de passe langt inn.
Bollis69 Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2014 Det så ut som glasset satt fast i reflektoren. Men kanskje det bare er silikonen som hefter de sammen..?? Jeg må prøve igjen. Bilen er i daglig bruk, så det blir mye ut og inn med lykta.. Jeg må finne en ledig tid til å skru den ut igjen og prøve.. Takker for mange gode svar..!!
Alpejohn Skrevet Oktober 9, 2014 Skrevet Oktober 9, 2014 Det er en slags butyl greie, rutelim eller noe som holder glasset på plass, blir lettere og jobbe med når det varmes opp. Du må bare ta litt og litt rundt kantene. Vær forsiktig når det løsner, så du ikke knekker noe på det svarte dekselet rundt reflektorene, det vil sansyneligvis følge med ut, det gjør ikke noe, bare du tar det helt forsiktig. Husk de 2 små torx skruene på blinklys siden. Du må ikke finne på og lime glasset med silicon eller noe som limer glasset fast, da er lyktene "ødelagt". Mine var limt med silikon, var en helvetes jobb og få av glasset. Men du bør bytte tettningsmassen for og være 100% sikker på at det blir tett. Du bør også unngå og ta så mye på reflektoren, der den blir synlig set utenfra, da belegget løsner veldig lett. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Bollis69 Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2014 Det ligner veldig på svart silikon det som er brukt til å feste glasset.. Litt søling her og der er det også. Jeg får bare ha tolmodighet og prøve forsiktig å åpne glasset.. Takk for svar Alpejohn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå