Mattae Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 E46 kom med n46 i 2004 jo Min var nå 2l men betyr vell ikke all verden av forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 E46 kom med n46 i 2004 jo Min var nå 2l men betyr vell ikke all verden av forskjell. Ser også det i ETK. Men har ikke sett en i Norge. Visst trådstarter har reg. eller VIN nr. Så kan man jo sjekke nøyaktig! Begge motorene er like fullt valvetronic motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor93 Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Motoren i BMWn er N46B18a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hackner Skrevet November 17, 2017 Share Skrevet November 17, 2017 (endret) Noen som har funnet ut av/ hatt samme problem med en løsning? Jeg har nøyaktig samme problem på min 316i e46 og jeg forstår det enten er ventiltetning eller stempelringer. Den bruker langt over gjennomsnittlig med olje, lekker litt i motoren, og mye blårøyk når man gasser. Endret November 17, 2017 av Hackner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasseliten65 Skrevet Mai 11, 2018 Share Skrevet Mai 11, 2018 Hadde samme problem med 316 2004 mod. Gikk så langt at katalysator tettet seg, denne ble åpnet og knuste innholde slik at bilen kunne brukes inntill oljeforbruk og masse røyk ble fikset. Kjøpte ventiltettninger og byttet de...vipps så var bilen gullego. Ikke noe røyk og oljeforbruk på 1 liter olje på 2 tankfyllinger er borte. Tips: ikke sett igang med mindre du har spesialverktøyet som kan kjøpes på Biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå