Gå til innhold

swirlflaps?


HenLen
 Share

Anbefalte innlegg

Har jeg swirlflaps i innsuget på min e61 525d 07 mod? (3,0L m57n2) hvor kan jeg evnt bestille blendelokk. Lurer også på å fjerne egr og få det programmert bort. Noen i nærheten av vestfold som gjør sånt?

Du har IKKE swirlflaps.

Men TRF tar fint bort EGR. Lurer på om han selger en slik boks for tuning så du slipper å møte opp der, men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har bekymra meg over at de kan løsne når som helst :P men du er 100% sikker? Må den boksen stå i hele tiden eller er det kun under programmering? Har igrunn lyst til å fjerne partikkelfilter også da det sikkert blir problemer med den snart. Har gått 191000 km. Noen andre feil som kan skje som er kostbart? Kjøpte bilen forrige mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen er kun for programmering. Du bruker boksen til å lese ut originalfil. Så kobler du boksen til PC og sender original på mail til TRF. Så mottar du modifisert fil på mail fra TRF og legger denne inn i boksen. Så tar du boksen ut i bilen og laster modifisert fil inn i bilens ECU. Denne boksen inneholder da både originalfil og modifisert fil og du kan hele tiden bytte mellom disse om du ønsaker. Boksen er kun i bruk de 5 minuttene det tar å bytte fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar otis og hpi! Da sover jeg bedre om natta når jeg vet den ikke har swirlflaps :) jeg får ta kontakt med trf. Sliter litt med varme. Fant hemmelig meny på youtube så jeg skal sjekke motortempen på den måten imorra. Har hørt det er to termostater på den. Er de greie å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR termostat og hovedtermostat.

Begge 2 er rimelig greie å få has på.

Dog så sleit jeg veldig med EGR termostaten min, uten å demontere for mye. Var veldig kinkig å komme til den ene skruen.

 

Kjøleslangen på undersiden av radiatorvifta var artig, da den sitter fast i dekselet, så det er best å ta den løs fra undersiden, men det går fra oversiden også.

 

Tok ikke av AC reima, da jeg var usikker på om jeg fikk den på igjen, da disse motorene ikke har strammehjul.

Spylte derimot godt med vann med engang jeg sølte kjølevæske på reimene for å forhindre at de ble ødelagt. Og det gikk fint.

Sjekket samtidig turboen mht slakke, og der var det fint.

 

Lufting av BMW diesel er superenkelt, du trenger ikke gjøre det :)

Bare fyll opp så mye du kan, start opp, fyll mer etterhvert. Kjør en tur, fyll/sjekk, ferdig.

Brukte vel nesten 2 timer på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...