Gå til innhold

gul motorlampe lyser og risting i motor. vet noen hva det kan være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg har en e39 2,2l 170hk som jeg skulle ta med på en liten luftetur, men kom aldri så langt.

jeg startet motoren og kjente at motoren ristet og så motorlampa lyste gult. 

den laget en liten ulyd på tomgangen og når jeg ga litt gass så hørtes det ut som en liten skrapelyd.

jeg er ikke noe kjent med dette, så jeg håper noen kan hjelpe meg med hva det kan være.

setter pris på all hjelp jeg kan få.

Mvh. Mathias

Skrevet

Sjekk coilene dine. kan være mye rart, ta diagnose før du koster på bilen med ting som ikke er feil. 

Tipper også den går på 5(?) syl, diagnose er vel uansett ikke dumt når motorlampa lyser, kan være så mangt :)

Skrevet

Bilen ble sendt på bmw verksted for diagnose evt i morgen! En av bmw mekanikerne nevne også coil,plugg eller veivhusventilasjonen, men anbefalte diagnose først!

Takk for svar folkens :) stor hjelp :)

Skrevet

Du kan jo sjekke diagnosetråden om du bor i nærheten av noen som kan hjelpe deg der,

så får du mye bedre oversikt over hva som foregår, og du får se menst det pågår.. :)

Skrevet

Bra ide det Alpejohn :) men er nok ingen som har utstyret for det i nærheten, så jeg fikk tauet bilen til strandveien i går kveld! :)

Skrevet

Bare for å presisere, så står jeg i Diagnose tråden, som en person som kan ta diagnose i Trondheim.

Kan lese feilkoder på nesten alle BMW fra noen og 88 og opp eller noe.

Har ikke testet på alt som er gammelt, ei heller F serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...