Rasmuuuuus Skrevet Oktober 25, 2014 Skrevet Oktober 25, 2014 Hei! Har en klakkelyd i min 525. Bilen høres ikke fra inni bilen, bare fra ute. Høres ikke ved kjøring, kun når bilen står på tomgang. Høres nesten ut som et deksel eller noe som er løst, men finner ingen ting. Den høres mest når motoren er varm, og kommer fra lang fram i motoren. Har lest litt på forumet, og folk foreslår at det kan være diesel partikkel-filteret som brennes ren. Men lyden har ikke vært der hele tiden, har kommet nå i det siste. Merker ikke noe forskjell i utelde på bilen. Noen som har hatt dette selv/forslag til hva det kan være?
Zubzero Skrevet Oktober 26, 2014 Skrevet Oktober 26, 2014 Hei! Har en klakkelyd i min 525. Bilen høres ikke fra inni bilen, bare fra ute. Høres ikke ved kjøring, kun når bilen står på tomgang. Høres nesten ut som et deksel eller noe som er løst, men finner ingen ting. Den høres mest når motoren er varm, og kommer fra lang fram i motoren. Har lest litt på forumet, og folk foreslår at det kan være diesel partikkel-filteret som brennes ren. Men lyden har ikke vært der hele tiden, har kommet nå i det siste. Merker ikke noe forskjell i utelde på bilen. Noen som har hatt dette selv/forslag til hva det kan være? Dette er ikke unormalt.... Bmw har kanskje hatt litt uflaks vedrørende N52B25 motoren og noen andre rekk 6 motorer.. ( det er vell den du har ?? ) jeg tror det har noe med vanos systemet å gjøre... Ps. bmw har sagt de ikke vil utbedre det, høres ganske kipt ut men selv er jeg lite berørt av problemet heldighvis, det er verre hos noen enn andre
Rasmuuuuus Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2014 Takk! Men kan du utbedre svaret litt til? Er ikke så god på de tingene der!
Otis Skrevet Oktober 27, 2014 Skrevet Oktober 27, 2014 Zubzero snakker om en bensin motor N52B25, mens Rasmuuuuus har en diesel motor. M57D30TUD2. Dette til info.
Rasmuuuuus Skrevet Oktober 27, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2014 Takk! Det er riktig! Glemte å skrive det
Otis Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 Det er ihvertfall ikke partikkelfilter. Høres nesten ut som vibrasjonsdemper eller en ventil som ikke henger helt med. Men det forsvinner så brått, så det er veldig vanskelig. Tror ikke det er deksel.
Robin L Skrevet November 21, 2014 Skrevet November 21, 2014 prøv det enkleste først, oljeskifte, og sjekk løpehjul og vibrasjonsdemper/ strammer på viftereima. hadde def. strammer her en gang og det hørtes ikke bra ut...
Rasmuuuuus Skrevet November 21, 2014 Forfatter Skrevet November 21, 2014 TakkTakk for tips. Oljeskift er akkurat gjort, og det hjelpte ikke. Men skal sjekke litt mer om de tingene dere skriver i nærmeste fremtid
Rasmuuuuus Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Skrevet Februar 20, 2015 Viste seg da at det var vakumpumpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå