Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har lagt merke til noen dunkelyder under bilen. virker som det kommer ifra bakstilling. Lyden kommer ofte ved nedgiring i forbindelse med forbikjøring eller hvis jeg feks trår inn clutchen når jeg rygger ned i utkjørselen hjemme (dette er da mens girspaken står i revers). Kan også nevne at jeg hører et lite dunk når jeg setter den i revers for og rygge ut.

Dette er en 03mod som har gått rundt 134.000 om det har noe betydning.

Mvh. Vegard

Skrevet

Hei.

Har lagt merke til noen dunkelyder under bilen. virker som det kommer ifra bakstilling. Lyden kommer ofte ved nedgiring i forbindelse med forbikjøring eller hvis jeg feks trår inn clutchen når jeg rygger ned i utkjørselen hjemme (dette er da mens girspaken står i revers). Kan også nevne at jeg hører et lite dunk når jeg setter den i revers for og rygge ut.

Dette er en 03mod som har gått rundt 134.000 om det har ha noe betydning.

Mvh. Vegard

Er det en coupe ?  ut ifra det du beskriver høres det ut som subframe problemer. søk på youtube og se om du skjenner igjen lydene :)

Skrevet

Subframe hva er det? Nei dette er en sedan

E46 har en tendens til å lage subframe problemer , Det er at bakre aksel oppheng eller noe sånt blir løst og det er et par fester som ryker bak. Men tror dette problemet er mest utbredt på coupe versjonene.   

Noen andre som kan komme med noen innspill ? 

Skrevet

Takk for svar. Er dette en grei ting og fikse eventuelt? Er det store kostnader det er snakk om?

:) vet egentlig ikke hva det koster å fikse , men et par tusenlapper må man vel beregne. Er ikke sikkert det som har skjedd med bilen din altså.

Skrevet

Subframe disaster kan kanskje være årsaken her ja..

Men modeller etter 2002 skal dette være utbedret, men har du en tidlig 2003 kan det fremdeles være fare for at det gjelder din bil også...

Skrevet

Så vidt jeg vet gjaldt dette hele rekken da dette også inntraff alt fra 316 til 330i

Så rettere sagt, etter faceliften kom i 2002 

Skrevet

Min er førstegangsregistrert  20.05.2003 og er en facelift.

så vet ikke om det er utbedret på min?

Noen her inne som vet om det er stor sak og fikse, og eventuelt kostnader?

Skrevet

Er nok subframe disaster ja :) Er litt jobb å fikse, må gjøre det ordentlig også når du først skal fikse det.  

Må heise ned bakstillinga, løfte opp bagasjeromsmatta og kappe ut noen biter av gulvet i bagasjerommet for å komme til og sveise, koster fort en god del på verksted

Her har du bildeguide: http://www.turnermotorsport.com/image/suspension/susp_e46_subframe_reinforcement.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...