Gå til innhold

E38 - mangler blink i dash, NAV, radio, ryggelys

Scampi
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi godtfolk!

Et fantastisk rart problem med en E38.
Jeg mangler ryggelys, NAV (skjermen blafrer), radio (lar seg ikke skru på), indikering av blink- og fjernlys i dashen og nødblink. Blinklys, fjernlys og nødblink fungerer på utsiden av bilen, men ingen indikasjon i dashen. Nødblinkbryteren blinker slik den skal. Ingen klikk i reléet med blinklys eller nødblink.

Jeg har sjekket sikringer og tilkoblingen til CD-skifteren, etter tips på andre fora. Denne var fin og uten korrosjon. Det har heller ikke vært vann i området rundt elektronikken i bagasjerommet, alt er knusktørt og fint. Dersom jeg kobler av minuspolen en times tid, hender det av og til at alt fungerer fint etterpå, men feilen kommer tilbake.

Forhandler har kjørt feilsøking i forbindelse med at bilen ikke startet, og fant da kommunikasjonsbrudd mellom DME og EWS, og rekodet dette og bilen starter fint.

Noen tips til hva dette kan være? Har andre vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti flere tilfeller der manglende indkatorer i speedometer på blink/fjernlys osv. skyldes rot på ibus.

Har du noen ekstra uorginale dingser koblet på ibus?

Du kan godt sjekke LCM og GM3 modulen for vann, evt. irr i kontaktene. Sjekk også kontaktene på PDC modulen

om du har dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen uoriginale enheter i bilen, hele bilen er kliss original faktisk :)
Skal sjekke PDC og LCM når været blir litt bedre...takk for tips!

Det opprinnelige problemet var at bilen ikke startet, og jeg mistenkte EWS-feil. Nå starter den fint, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...