Thomas Karlsen Skrevet November 1, 2014 Skrevet November 1, 2014 Har veldig lyst på lavere bil. Har sett på noen Eiback 30mm senkefjærer. Følger bare med 2 fjærer foran. Så da lurer jeg på hvordan man får senket/justert høyden bak på bilen? Vil ha lik høyde foran og bak +/- Bil: E39 520i Touring
jojr Skrevet November 2, 2014 Skrevet November 2, 2014 Enten drar du på verksted å får den senket med programmering, eller så lager du stag av deler på biltema. Stagene bytter du med orginalstagene som står på bilen nå
Thomas Karlsen Skrevet November 2, 2014 Forfatter Skrevet November 2, 2014 Så man får gjort det med programmering? Er det noe alle merkeverksteder har (f.eks mekonomen), eller må man til BMW verksteder?
jojr Skrevet November 2, 2014 Skrevet November 2, 2014 Tror kanskje det er lurt å gå til merkeverksted, men sikkert godt mulig andre steder, men tror 30mm er max
Otis Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Mener at kommpjuter senking er ingen nedre grense.
Alpejohn Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Og hadde du søkt på forumet så hadde du funnet mye om dette emnet.
Thomas Karlsen Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Og hadde du søkt på forumet så hadde du funnet mye om dette emnet. Har prøvd, kanskje jeg gjør det feil? Ingen resultater funnet for 'senke luftfjærer'. Ingen resultater funnet for 'senke e39'. Ingen resultater funnet for 'senk e39'. Ingen resultater funnet for 'luftfjærer'. Men har nok fått vite det jeg trenger. Mekonomen har iallefall ikke utstyr til det. Så blir nok en tur innom BMW verkstedet for å få justert ned bilen
ls44mm Skrevet November 4, 2014 Skrevet November 4, 2014 Kjapp svar. Må senkes gjennom diagnostikk bak ja. Bytter bare verdier på høyde (lurer systemet) og vips, så blir den lavere. Men BØR vell ikke senke for mye for originale dempere er ikke vant til å jobbe på MYE lavere høyde enn ellers, så da kan hende dem går fortere til helvete. Jeg senket min 20-30mm tror jeg. Skal du lavere, så handler du senkedempere bak. Får dem bla på schmiedmann. Bilstein B8 eller noe. Sportsstøddæmper -BILSTEIN B8- bagVarenummer: 24-060967 Passer til modeller: E39 520-540 alle touring modeller med niveauregulering
Thomas Karlsen Skrevet November 5, 2014 Forfatter Skrevet November 5, 2014 Det blir Eibach senkefjærer foran. De senker 30mm. Bak ønsker jeg litt mindre senk. 20mm kanskje. Få en bil som "henger" litt med snuta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå