Mjukas Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Akkurat det svingbare hos haagen er thule. De jeg har montert, som er avtagbart er westfalia og det samme som BMW ville ettermontert hvis du leverte inn til de. Jeg har en E91 (ikke M-sport) som jeg vurderer å kjøpe hengerfeste til. Er det greit å montere for en som ikke har mekket så mye tidligere? Hvordan fester man hengerfestet til selve bilen? Må man borre i chassiet eller er det ferdige festepunkter for hengerfestet? Må man inn til kontroll for å få godkjent hengerfestet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Hmm, det var litt tilfeldig at du skrev dette akkurat i dag. Jeg har også en e91 ikke m-sport som jeg fikk levert hengerfeste til her for noen timer siden. Jeg skal montere det om noen uker tenkte jeg. Du trenger ikke bore i karosseri for å feste selve hengerfeste, men om du har pdc bak må du bore et nytt hull for gjennomføring av elnett. Har du ikke pdc, skal du bruke det forborrede hullet som er der. Jeg synes det er helt OK og montere. Trenger ikke all mulig kunnskap da det er veldig forklarende monteringsanvisning som følger med. Hvertfall om du velger det som er produsert av erich jaeger. Har ikke prøvd det andre de selger, men du finner monteringsanvisning på haagen.no så ser du nå litt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Du trenger ikke godkjenne det etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet Mai 13, 2015 Share Skrevet Mai 13, 2015 (endret) Hmm, det var litt tilfeldig at du skrev dette akkurat i dag. Jeg har også en e91 ikke m-sport som jeg fikk levert hengerfeste til her for noen timer siden. Jeg skal montere det om noen uker tenkte jeg. Du trenger ikke bore i karosseri for å feste selve hengerfeste, men om du har pdc bak må du bore et nytt hull for gjennomføring av elnett. Har du ikke pdc, skal du bruke det forborrede hullet som er der. Jeg synes det er helt OK og montere. Trenger ikke all mulig kunnskap da det er veldig forklarende monteringsanvisning som følger med. Hvertfall om du velger det som er produsert av erich jaeger. Har ikke prøvd det andre de selger, men du finner monteringsanvisning på haagen.no så ser du nå litt selv. Takk for svar! Det høres jo ganske greit ut. Tror montering av hengerfeste blir vårprosjektet til neste år Endret Mai 13, 2015 av Mjukas -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 Da har jeg montert hengerfeste på min. Forrige gang var det westfalia, men etter anbefaling av Haagen ble det Oris denne gangen. Jeg vil heller anbefale Westfalia, fordi jeg måtte kutte i et plastdeksel under fangeren og det er knapt plass til el-kontakten. Den tar borti :/ Slik var det ikke på westfalia. Kjøpte nye pakninger fra Koed da det ikke fulgte med. Men det gjorde sist da jeg kjøpte westfalia... Man må bore hull om man har PDC. Om ikke kan man bruke det forborrede hullet til høyre. Ferdig koblet elektrisk Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Martin Eriksen Skrevet September 29, 2015 Forfatter Share Skrevet September 29, 2015 (endret) Kan jo informere om at jeg har fått ettermontert hengerfeste (org. El. svingbart). Men jeg måtte kjøpe nytt ledningsnett da det ikke fulgte med Noe som kanskje var like greit da jeg måtte strekke kablene helt fram til sikringspanelet og plugge de inn på baksiden av den Jeg måtte også borre hull i chassiet. Heldigvis har jeg fått tak i monterings anvisninger fra BMW! Uten den hadde jeg sikkert enda stått å klødd meg i hodet Endret September 29, 2015 av ERIKSEN/// Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eljay Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 Kan jo informere om at jeg har fått ettermontert hengerfeste (org. El. svingbart). Men jeg måtte kjøpe nytt ledningsnett da det ikke fulgte med Noe som kanskje var like greit da jeg måtte strekke kablene helt fram til sikringspanelet og plugge de inn på baksiden av den Jeg måtte også borre hull i chassiet. Heldigvis har jeg fått tak i monterings anvisninger fra BMW! Uten den hadde jeg sikkert enda stått å klødd meg i hodet Takk for forklaring, dessverre får jeg ikke åpnet bilder i full størrelse. Hvordan gikk det å installere med M-sport, noen problemer? Hvordan kjører du hengerfestet ut og inn, egen bryter eller i menyene? Gjorde du noe sjøl, hvis ikke - hva kostet jobben og delene? Jeg har selv en E61 med M-sport (og PDC) hvor jeg ønsker å ettermontere el. svingbart feste, men er usikker på kostnaden. Ønsker ikke å svi av 20000 til 25000 som jeg har blitt forespeilet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 5, 2015 Share Skrevet Oktober 5, 2015 Det er ikke mulig med elektrisk utsvingbart hengerfeste på e61 med M-sport, da det rett og slett ikke er plass til dette bak fangeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eljay Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Det er ikke mulig med elektrisk utsvingbart hengerfeste på e61 med M-sport, da det rett og slett ikke er plass til dette bak fangeren. Takk for svaret, awt! Ikke helt som jeg håpte på, men da kan jeg legge den ballen død. Hva er peneste/beste alternativ for E61 M-sport? Vil helst ha avtagbart både feste og kontakt, er det mulig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Vanlig avtagbart går fint, jeg har dette på min (fra fabrikk riktignok). Festet tas av som vanlig, og kontakten vris opp under fangeren, slik at det er helt skjult. Eneste som "avslører" at bilen har hengerfeste er at det er et lite avtagbart deksel i diffusoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå