Slavearbeider'n Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Jaja Så skulle det vel skje meg også. På fredag skulle jeg legge om til vinterdekk Måtte dessverre bruke orginaljekken, hvilket gikk dårlig. Har noen kanalskjørt som gjør at det er vanskelig å bruke orginaljekken. Fikk prøve tenkte jeg. Alt gikk fint til venstre hjulet bak skulle tas av. Hjulet satt bomfast på navet, Rikket frem og tilbake, ville ikke flytte seg. Og plutselig sklir bilen av jekken. F........, tenker jeg. Men heldigvis satt hjulet såpass at jeg rakk å sette i to bolter slik hjulet hvertfall ikke datt av. Så til problemet. Før jeg startet med dekkskiftet dro jeg innom Statoil for å fylle luft. Da jeg startet opp bilen igjen lyste innstrumentpanelet som ett juletre. ABS og ASC lampa lyste. Dreit i det på stedet. Dro for å skifte dekk, da hendelsen over dessverre sjedde. Da jeg startet bilen etter skiftet lyste ABS, ASC og handbremslampen. Regner med at det er en ABS sensor som er gåen, bak eller? Har lest litt rundt om at folk har mistet speedometer, tankmåler og forbruksmåler når en sensor ikke fungerer. Men jeg har speedo, tankmåler og forbruksmåler som fungerer. Hvilken sensor er det da? Kan bremseskoa eller wiren ha fått seg en karamell mtp. skrekkopllevelsen med jekken. Etter litt kjøring i går og i dag opplever jeg at jeg noen ganger har ABS/ASC og andre ganger ikke. Kommer og går altså. Slukker når jeg har kjørt noen meter. Noen ganger lyser handbremslampa mens jeg kjører og andre ganger forsvinner den når jeg tar av brekket før man kjører. What to do? Nærmere seg forøvrig eu-kontroll også, må inn før 31.11 Takker for svar
Alpejohn Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Hei,Vist du har lest litt rundt burde du jo fått med deg at du må ta diagnose, ingen som er synsk og kan fortelle det hva lampen som lyser betyr.
Sammyen Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Er nok eit par sensorer her som har fått seg ein smell ja. Som Alpejohn sier er diagnose neste skrittet å ta. Du får ta bilde/poste alle feilkodene i denne tråden når du har fått diagnose.Det er folk på forumet som tar diagnose i diverse områder. Du får ta ein kikk og sjå om noken kan hjelpe deg http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/page-172?hl=%2Bdiagnose#entry2969021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå