Eriksen1993 Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Heisann! Bmw med rekkesekser diesel vurderes STERKT fortiden. Jeg har hørt disse motorene er veldig bra, men ønsker såklart å høre deres meninger? Det står mellom 3 serie og 5 serie, på utkikk etter bil jeg kan ha i mange år som bare går og går. Jeg har vært jævelig misfornøyd med 2.0tdi'en til audi hittil så ønsker å bytte til Bmw, da jeg har hatt et par bmwer før som har vært veldig bra! Også er det sikkert noen modeller som er bedre enn andre? På forhånd takktakk! Virker som et veldig bra forum
Otis Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Snakker vi om 325 tds fra 95 eller 325d fra feks 2005? Snakker vi om 525 tds fra 96 eller 525d fra feks 2005? Eller er vi helt oppe på 2014 modeller?
Eriksen1993 Skrevet November 11, 2014 Forfatter Skrevet November 11, 2014 Glemte å få med det, tenkte fra mellom 05-2010
awt Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Dette er jo to litt forskjellige modeller, så du bør først og fremst tenke over hva bilen skal brukes til, hvordan den brukes, og hvordan "familesituasjonen" din er. Er det snakk om familiebil mener jeg 525d touring er et godt valg, er det snakk om ungdomsbil og du ikke ser for deg at du får barn med det første mener jeg at 325d coupé er et smartere(?) valg.
Haukefer Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Hadde samme dilemmaet jeg også, ventet barn og ville kvitte meg med min eldre Volvo 850. Angrer ikke ett sekund på at jeg gikk for e61 525d. Tror rett og slett e91 hadde blitt for trangt.. Selfølgelig mangen som klarer seg med sedan og fordi om det er familie forøkelse på gang (nå vet jeg ikke hvordan din situasjon er) men di om det.
Eriksen1993 Skrevet November 11, 2014 Forfatter Skrevet November 11, 2014 Har bare ei dame hittil så størrelse er ikke noe jeg trenger, men satt opp mot hverandre, mest feil på en 5 serie eller 3 serie. Motormessig, hvor bra er rekkesekseren som sitter i disse bilene, og er det noe forskjell på 5 serie og 3 serie?
Otis Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Om du ikke trenger størrelsen så gå for 325d med N57 motoren, da får du 205 hk og 450nm, det er den siste motoren med R6 i x25d utførelse. Haukefer reagerte på dette 1
Eriksen1993 Skrevet November 11, 2014 Forfatter Skrevet November 11, 2014 Også ser jeg på finn at det er mange 325d med 197hk også, hva er forskjellen? Vil ha en motor som er pålitelig
Eriksen1993 Skrevet November 11, 2014 Forfatter Skrevet November 11, 2014 Hvordan er forstilling/bakstilling på 3 serie og 5 serie ?
Otis Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 De motorene med 197 er M57 som er den motoren som er mest populær kanskje? Mens de 3-seriene med 204 hk de er det ikke mange av og har den oppgradert hel aluminiums motoren som heter N57. Den kom aldri i 5-serien i E6x utførelse. Forstilling og bakstilling ser slik ut. 3- serie 5- serie Vi kan vel si det slik at 5 serien har et bedre oppheng både foran og bak, men det er bedre som i mer komfort og mer sport, kanskje? Holdbarhet vet jeg ikke. Min bil har gått 99952km og er ikke gjort noe med bak enda. Vet ikke helt hva du tenkte på med bakstilling? Popza reagerte på dette 1
Eriksen1993 Skrevet November 11, 2014 Forfatter Skrevet November 11, 2014 Jaha, er N57 regnet som bedre? Men uannsett, hva er svakheter på de to rekkesekserne? Har lest noe om Swirl-flaps som ikke er helt bra Andre ting?
Popza Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Jeg har 325d E92, 197hk. Kjempebil! Har remapet den til 260hk, noe som holder i massevis. I tillegg er forbruket veldig bra, før remap hadde den 6.6, med remap 6.4. Men mye rart som som kan gå i stykker på en BMW, tror ikke motor er det du burde bekymre deg mest over hvis du velger en 325/525d. Listen på småfeil er egentlig ganske lang på både E9x og E6x(Du kan jo lese på hva folk klager på, inne på bimmerfest eller honestjohn). Men du er ganske uheldig om du får mye feil, jeg personlig har hatt 2 forskjellige E92 over en 2års+ periode. Feilene jeg har hatt er: sentrallås gikk i stykker(fikset det selv, men koster rundt 15000kr på verksted) og bluetooth telefoni fungerer ikke lengre. Det er ikke alt for mye, spør du meg. Skal du ha E60/61, ikke velg pre-LCI ihvertfall. Da får du en 2.5l på 177hk og ZF6HP26 autokasse som kan brenne i helvete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå