Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Eg har litt rust på understellet og hjulbuen på min bmw og vil gjerne bli kvitt det og sørge for at de tikkje ruster igjen. ( Eller ruste igjen vil det nok sikkert med tid, men tenker bare å ha minst mulig rust når eg monterer inn nye deler på bmwen som er fri for rust.

Det er blant anna rust rundt der skruene til traversen skal være, og litt ellers rundt der bakstillingen skal sitte (har tatt ned bakstilling).

Noen som har noen tips å komme med til hvordan eg fjerner rusten?

Har ein pussemaskin, vurderte å bruke den med pussepapir, men hva tenker dere om det? Og såg biltema selgte noe understellsbehandling som kunne påføres metall slik at det ikkje ruster. 

Så har eg noen bremserør med overflaterust, har pusset vekk rusten (fekk kick på eu kontroll) trur dere den vil gå gjennom nå ettersom det ikkje er rust på rørene?

mvh

Erlend

Skrevet

Bengalakk kan du kline over det som er rustet fra før. Forhindrer videre rust.

Smøres med pensel?

Og bør man pusse vekk alt av rust før man påfører noe slikt?

Skrevet

Har du først tatt ned bakstillinga så demonterer du den og sender den til sandblåsing. Så maler du hele greia med 2k epoxymaling. Tenker deg koster deg rundt tusenlappen, og da varer det glatt i 10 år.

Karroseriet er jo litt mas å ta, men vasker du reint, går over med stålbørste og deretter http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=127&products_id=1345

og 2k epoxy, så holder det seg bra. Beste er derimot samme blåsing.

Bengalakk fungerer ok til sitt bruk, men ikke på en helårsbil.

Skrevet

Overflaterust på bremserør betyr at de må skiftes,selv om du pusser vekk rusta så ser du svarte prikker/merker(gravrust) på rørene som er godt synlige på en eu kontroll,prøver du å dekke over med lakk så sjekker de under lakken,kobber bremserør og koningverktøy får du rimelig på biltema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...