Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, i går fikk jeg et 4x4-varsellys da jeg startet og rygget to-tre meter.  Jeg stoppet motoren, ventet noen minutter, startet igjen, intet lys.  Kjørte ca. 80 km, underveis stoppet to-tre ganger, fortsatt intet varsellys.

Noen som kjenner til 4x4 systemet på biltypen?  Km-stand 165000.  Bør det sjekkes selv om lyset ikke kommer igjen?  En elektronisk øyeblikksfeil kanskje - håper jeg...

Endret av Saltkjelen
Tittelen "X3" er ikke særlig informativ for din problemstilling. Endret trådtittelen for å være noe mer inkluderende, men du bør selv gjøre den riktig og komplett. Vær vennlig å les forumreglene for utforming av trådtitler.
Skrevet

Lufttrykket må avvike veldig mye før du får det problemet, ser for meg nærmest tomt dekk. Dekktrykksystemet gir beskjed om punktering ved over 15% avvik mellom dekkene men dette ser jeg ikke for meg skal kunne påvirke X-drive systemet da det der "smartere" enn som så og får input fra flere sensorer..

Imidlertid så har jeg lest at servomotoren kan ryke og må byttes. Denne styrer hvor mye som skal overføres til framhjulene. Som alpejohn skriver bør du ta en diagnose for å fastslå hva det er. Er det DC servomotoren vil du få koder som 5F3A..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...