Eigil Kongshavn Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Har ein e39 520 som gjekk seg plutselig varm på fredag på vei til fjells, parkerte den å ventet til i dag før jeg kjørte den på ny å det samme skjer på nytt, ser ut som den ligger litt der den skal (midt på tempmåleren i dashen) åsså hopper den plutselig videre... noen som har aning på hva detta kan være? drig forsovet en henger på ca 1 tonn den første gangen det sjedde... takk for svar
Otis Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Luft i systemet siden nåla hopper. Da skjer det noe plutselig. Eller så er det feil på instrumentpanelet eller giver.
Eigil Kongshavn Skrevet November 16, 2014 Forfatter Skrevet November 16, 2014 Nai an hoppe ikkje, men an sto på normal i et par minutt før den fortsatt instumentet funke for det boble litt i vannet kan du sei :/
stig. Skrevet November 17, 2014 Skrevet November 17, 2014 Disse motora er vel kjent for bedriten viskosekobling på vifta, å enda dårligere vannpumper, tipper en av disse er synderen din
Eigil Kongshavn Skrevet November 17, 2014 Forfatter Skrevet November 17, 2014 Aha! E detta noe som er enkelt å bytte selv?
Sammyen Skrevet November 17, 2014 Skrevet November 17, 2014 Vannpumpa skal det ikkje være så forferdelig å bytte men usikker med viskosekoblingen sia eg ikkje har rørt denne før Men du seier at det bobler i kjølevæska når du ruser motoren på tomgang?
Djwik Skrevet November 17, 2014 Skrevet November 17, 2014 vil tro at toppen eller topp pakninga har tatt kvelden Men kan jo også være vannpumpe eller vifta Som de andre sier her Det er i hvertfall det rimeligste å fikse
Eigil Kongshavn Skrevet November 17, 2014 Forfatter Skrevet November 17, 2014 Har ikkje fått testa om det boble men vannet var veldig varmt å det komme lyd når eg vrir litt på lokket t vannet, altså veldig trykk! Men får sjekke vannpumpa og vifta! men kossen funke det med viftå? Hvis den ikkje går stenge det en ventil då eller noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå