Gå til innhold

bmw e60 520i 2004 start problem

SilverDragon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har litt problemer om dagen med nye bilen min. igår kveld dukka det opp en feilmelding (high rate of battery discharge) og idag fikk jeg ikke starte bilen. Vi prøvde start hjelp via en vw caravelle og det hjalp lite. Når den var koblet med startkabler vridde jeg på nøkkelen og da sto det -640000 på speedoen, hva står de tallene for?? Nå er bilen helt døtt, kan det hende at vi har klart å ødelegge noe? Bilen gikk helt fint fram til igår kveld den startet alltid på første forsøk uten noe tegn for lite batteri. Så jeg antar at det er noe som tapper batteriet. Er det noen her inne som har vært borti det før? Ble for mange spørsmåls tegn desverre men er litt irritert av den bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å koble av batteri i halv time å prøve på nytt. Ellers er jo diagnose den vanlige veien å gå i stedenfor å lete i blinde.

Men hva skjedde når du fikk strøm fra den andre? Ingenting? Klikke lyd? Går motor rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose ja.

Er batteriet dødt?

En enkel og gratis feilsøking vil være og måle strømmen med multimeter og nappe ut en og en sikring for å se forskjell på strømtrekket. (tips)

Nå skal det jo heller ikke brukes startkabler på en slik bil så at du kan ha sprengt en sikring eller to tre kan være godt mulig siden det er helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom både klikke lyd og motoren gikk rundt men etter et par førsøk så gikk det helt tom for strøm tenker jeg. Hva er egentlig ibs? Hørt med en som har feilsøkings maskin han mwnte at bilen måtte ha litt strøm for at han skal kunne lese av. Så jeg tenkte å ta ut batteriet sette på lading og se om det hjelper. Har også hørt med forrige eiern om det produksjonsfeil greiene med strøm kabelen i bagasjen og ham mente at han ikke har hørt noe om det. Så jeg antar at feilen ikke ble rettet. samme eier siden 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville begynt med å sjekke IBS. (Intelligent battery sensor som det heter på pent norsk.) Dette er en sensor som står mellom polene på batteriet og overvåker strømforbruket. Formålet med dette er å gi optimal lading for dermed å øke batteriets levetid.

På e60 før 2007 kan det oppstå et problem med disse. (Fuktinntregning) Dette kan gi feilmeldinger slik du har fått og startproblemer. IBS kan enkelt kobles ut for å teste om det er denne som det er feil på. Jeg hadde sporadisk feilmeldinger og startproblemer. Spesielt i fuktig og kaldt vær. Har nå kjørt med IBS frakoblet i et år nå. Ingen problemer etter frakobling :)

Sjekk denne: http://m.youtube.com/watch?v=ta0anFAeU2Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei. Idag kom det noe unormalt feil på bilen. Når jeg startet bilen ville ikke skjermen slå seg på, prøvd å slå av og på motoren flere ganger uten og lykkes. Bilen sto stille et par timer og startet på nytt og alt var normalt. Par mnd. Før hadde jeg problemer med ibs sensoren, den er bare koblet fra nå. Kan det være noe sammenheng?? Skjermen er av den enkleste typen uten navi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...