Gå til innhold

Forslag til kjappe hid ballaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Må skaffe nye fjernlys da settet jeg har nå (vvme) har tatt kvelden. Det jeg irriterte meg aller mest over med vvme settet var den forferdelig lange oppvarmingstiden. Jeg er derfor på utkikk etter kjappest mulig 55w ballaster, har noen noe tips?

Skrevet

Leste litt forskjellig om disse. Er de på lik linje med denso eller er denso enda bedre? Ser det ligger noen rimelige fast start/rapid start sett på ebay, men jeg har inntrykket av jo mer de skryter av det, jo mer rævva er de så de styrer jeg unna. Finnes det originale 55w ballaster til e39? Det er vel Hella originalt om jeg ikke husker feil?

Skrevet

Jeg har ikke sett eller hørt om noen biler som kommer med 55w xenon originalt. 

Vet det er noen som "booster" originalballaster, det står litt om det på hidplanet.com. 

Morimoto er mye mye kjappere enn vvme uansett, men de er ikke like kjappe som de originale som sto i X5en. I den troooor jeg og mener på det var Hella. 

Men bare en tilleggstanke: Ettermonterer du bi-xenon prosjektorer i nærlysene, vil du jo få "dobbelt" fjernlys. Da har du fjernlys i nærlysene med en gang du skrur de på, og da gjør det ikke så mye om de innerste lyktene med 55w bruker litt tid på å varme seg opp. theretrofitsource.com har morimoto prosjektorer, og søker du litt rundt på hidplanet, er det garantert noen som har gjort det samme på samme bilen før. :) Og bare for å nevne det, TRS har Black Friday-salg denne helgen ;)

Skrevet

Absolutt ikke en dum løsning det. Men dette er på bruksbilen, så jeg vet ikke om jeg tar meg bryet med og gå så drastisk til verks. Tenkte bare og bytte ut til et kjapt sett, og så får det være med det.

vvme settet jeg har nå tar ofte nesten en mil før jeg får skikkelig varme i de. Når jeg starter og kjøre må jeg ofte blende opp og ned for trafikk i starten også, og da tar det en evighet før det blir optimalt. Kjører lenge med blålys, og ofte nærmer det seg nesten mila før de er oppe i full styrke. Når jeg slår på langlysa så tar det også fort 5-10 sek før jeg i det hele tatt ser antydninger til noe ekstra lys i forhold til nærlysene. 

Frister med og prøve dette settet: http://www.theretrofitsource.com/hid-systems/morimoto-elite-hid-system-h7.html#.VHdkqItwshA

Bør vel være grei oppgradering fra vvme?

Skrevet

Utifra hva man vet om vvme, så er vel nesten alt annet en sinnsyk oppgradering.

Så tommel opp fra meg!

Skrevet

Jeg har Morimoto 5Five ballaster på fjernlysa mine. Synes de funker bra. Hadde vvme tidligere.

Tror ikke du får stort bedre non Oem

Skrevet

Ser nå at Morimoto 5Five som jeg har ikke finnes lenger. De er erstatta med XB55.

Når det gjelder Denso så er nok det i øverste divisjon men de koster $200 for 35w og da er det bare innmaten så de er ikke vanntette, skal du ha de vanntette koster de $300.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...