kvaliken Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Har i lengre tid hatt feilkode: 21/F1 Wheel speed sensor Front Left og 07/FF Wheel speed sensor front left, på e39en jeg har som jeg bruker til daglig. Er nå pent nødt til å få denne feilkoden vekk for å få bilen eu godkjent. Til nå har jeg byttet abs sensoren, to ganger faktisk. Første gangen var den uten feil i ca 2uker før den kom og gikk litt også kom den tilbake igjen. Denne gangen forsvant ikke feilkoden og jeg sliter dermed med ideer til hva som er kan være feil. Lurer derfor på om det er noen her inne som har erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Ledningsbrudd ellee dårlig abs enhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Ledningsbrudd ja, la oss nå håpe på det, skal se om jeg ikke kan få sjekket opp i ledningene på den i morgen og se om det ikke lar seg reparere. Men ang abs enheten, ville ikke det vært andre indikasjoner på om denne skulle være gåen? eller får jeg ikke opp andre feilkoder eller symptomer på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Uorginale sensorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet November 28, 2014 Forfatter Share Skrevet November 28, 2014 Begge sensorene som jeg har byttet med er Bosch sensorer fra GS, regner med at kvaliteten på de skal være god nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet November 30, 2014 Forfatter Share Skrevet November 30, 2014 Akkurat vært ute og målt litt og kjørt diode tester mot sensorene fra abs enheten under hanskerommet. Alle sensorene utenom VF hadde målinger på ca 1.01v og 0.56 feil vei VF hadde måling på ca 1.42v og 0.56v feil vei Og om jeg ikke tar feil, så skal vel helst signalet ligge på 1.4v-1.8v Motstanden på kretsen får jeg utrolig nok ikke lest av, vet ikke hvorfor men jaja. Så det jeg da lurer på, er det den NYE Bosch sensoren som er defekt eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 Kan virke sånb ja. Men ohm får du ikke lest nøyaktig med kontakta på. Skal kunne ohme føleren. Mente det skal være 5,9kohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2014 Fikk ikke ohme føleren, men fikk vekk feilen!! ENDELIG! Kjørte ny diodetest, fortsatt ca samme resultatene. Så av med hjulet elektronikk rens i kontakten på bilen og rengjorde litt der, satt godt sammen igjen, ut med føleren, litt bremserens inn hullet og spraye mens jeg vridde i bremsen. Ut og kjørte meg en liten tur. Ved den hastigheten, ca når jeg ligger den i andre gir ut av tunet, så forsvant varsellampen og den er fortsatt ikke tilbake. Så konklusjonen er at det er viktig med rene kontaktpunkter for sensorene! Sammyen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Defekt ABS styreenhet? Har bytta mange av de. Typiske feil for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvaliken Skrevet Desember 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2014 Sett at feilen ikke er returnert etter rengjøring av kontaktpunkter så regner jeg med at styreenheten er good. Fikk ellers et råd/tips fra en eldre BMW mekaniker når bilen var på EU. Sensorene vil lese feile verdier om bremseskjoldene tar i bremseskivene, så om skjoldene er rusten og slitt er det gjerne et sted og begynne da det faktisk kan skape feilmeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå