Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter litt sladding på Tryvann i går begynte frostvæskelampa å lyse. Stoppet umiddelbart, og da jeg åpnet panseret så jeg at det kom røyk/damp i fra bakkant av motoren. Vil tro det er en slange som har hoppet av, da det ble fylt ny frostvæske i august hos merkeverksted.

Så til spørsmålet, hvordan er tilgangen bak motoren. Må jeg jobbe mye i blinde, eller Må jeg skru løs andre ting for å kommer til?

Skrevet

Hadde liknende problem på min bil. 

Sjekk først at alle slanger er på. Det sitter et koblingsstykke i bakant av motorblokka som hadde morknet i stykker på min.  http://www.gsbildeler.no/bilder/16711 (Nr. 9 på bildet)

Fjern "boksen" til kupefilteret så får du grei tilgang. Er trangt, men skal være kurrant... Når du ser koblingsstykket kan du prøve å klemme på kjøleslangene for å se om det pipler ut noe væske. 

Skrevet (endret)

Når får ikke jeg opp tildet til Ifaaberg så kan jo være vi snakker om det samme. Men jeg byttet i alle fall del nr. 9 på bildet. Denne er i plastikk og blir sprø med tiden.

Men gjør som han sier og fjern filter og boksen. Så kan du bruke et speil for å se lettere om det lekker der. Jeg fikk i alle fall byttet denne selv med bruk av speil til å se litt bedre :)

285.png

248957_x800.jpg

Endret av StigJ
Skrevet

Ja, vi snakker om det samme. Ser at linken min fungerte dårlig.

Er forøvrig flere av disse plastdelene som blir sprø og ryker med tiden, så følg med. Når jeg hadde skiftet en, tok det ikke lang tid før neste sto for tur.. Hadde et h**** med å skifte den som står i siden av blokka, under innsuget.. Valgte å gjøre det vanskelig for meg selv ved å la være å ta av innsug... 

Skrevet

Takk for hjelpa gutta. Er 99% sikker på at nr.9 er syndern. Når jeg tok opp panseret var det en vått flekk på torpedoveggen som er i området av nr. 9. Merket også en sterk glykollukt også da uhellet var ute. Har ikke tid til å se på det selv.

Bilen skal til Mekonomen i morgen. Er avhengig av bilen.

Kommer med oppdatering i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...