Gå til innhold

Får ikke ut nøkkel av tenningen på X1

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra :)

Jeg opplevde engang at en sensor på automatkassa gikk i stykker, slik at sport lampa alltid lyste. Det ga litt kjipe effekter. Fikk ikke starta den, litt usikker på om nøkkel ikke kom ut. Er noen år siden dette skjedde. Men bilen forstod ikke helt at den var i park :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper dette kan hjelpe:det kan være en vaier med forbindelse til girskifter, du får spaken i P, da skal en låsebolt "låse" ut nøkkel, slik at den kan tas ut, vanlig er at det kommer fukt/kondens/vann/kaffe etc på bolten ved girskifter, da skjer dette som du beskriver, om du lar bilen stå, så kan du ta ut nøkkel etter en stund, det er en fjær som presser den i retur, nøkkel "låser"/trekker den åpen. har vært borti dette før, bmw verksted anbefalte å bytte tenningslås.jeg åpnet deksel til girskifter, løsnet vaier/bolt, pusset bort irr, smurte, siden har det virket, dette er to år siden.

Ja.
Det gikk seg til heldigvis.
:smile:
Fikk den ut, mulig at det er et fjærbelastet system som begynner å gå tregt.
Et sikkert tegn på at det er på tide å bytte bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper dette kan hjelpe:det kan være en vaier med forbindelse til girskifter, du får spaken i P, da skal en låsebolt "låse" ut nøkkel, slik at den kan tas ut, vanlig er at det kommer fukt/kondens/vann/kaffe etc på bolten ved girskifter, da skjer dette som du beskriver, om du lar bilen stå, så kan du ta ut nøkkel etter en stund, det er en fjær som presser den i retur, nøkkel "låser"/trekker den åpen. har vært borti dette før, bmw verksted anbefalte å bytte tenningslås.jeg åpnet deksel til girskifter, løsnet vaier/bolt, pusset bort irr, smurte, siden har det virket, dette er to år siden.

Takk for en bra forklaring på en tydeligvis mer kompleks løsning enn jeg trodde.

Lett for BMW å bare anbefale nye deler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...