Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er denne verdt?

1996 E36 323i manuell.

Det jeg vet om som er av feil på bilen er at toppdekselpakning er sliten, MÅ ikke byttes, men kunne vært greit. Hjullager førerside bak bør byttes også er det noe foringer i bakstillinga som må byttes. Av rust så er det litt i kanaler. Jekkfester er borte. Ellers er bilen grei for rust. Sliter også med sentrallåsen. Den lever sitt eget liv i blandt.

Står i forseter fra en cosworth, har ikke originalstoler.

Fargen er arktisgrau metallic.

S214A Automatic stability control (ASC+T)

S240A Leather steering wheel

S243A Airbag for front passenger

S320A Deleted, model lettering

S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S438A Fine wood trim

S464A Ski bag

S494A Seat heating driver/passenger

S498A Headrests, rear, mechanically adjustable

S502A Headlight cleaning system

S510A Headlight aim control

S687A Radio preparation

S806A Third stoplamp

L827A NATIONAL VERSION SCANDINAVIA

S925A Transport protection package

S928A Tire control

Fikk noen bilder men de ble miniatyr, men skal se på den på fredag. Tenkte bare å vite cirka verdi. Og hva ville det kosta å fikse de kjente feilene?

Skrevet (endret)

En 323 som er EU godkjent og i god stand fra 1996 med kilometer 170-200 000 ca selges for ca kr. 30-35 000,-

 

Hvis den er rusta i kanalene og jekk-feste rusta bort er jo dette veldig dyrt å reparere på et verksted ca. 10-15 000,- hvis du i det hele tatt finner et verksted som vil gjøre jobben da de må gi 5 år garanti på jobben er det mange som ikke tar risikoen:( 

 

Sikkert mange som har meninger om pris, men rust er ikke lett å selge, med rusthull i kanalene er sjekk-punkt på EU kontroll bl.a.

Hjul lager er dyrt å bytte på verksted og er det traversforinger ol. i bakstillingen er det også mange verkstedtimer.

 

Jeg mener at verdien må sammenlignes med et reparasjons objekt. max kr. 10-15 000,-

 

Er det ikke skilter på bilen og mangler EU så er jo også kr. 10 000,- for mye penger for et vrak !

Endret av MaWeRiCk
Skrevet

En 323 som er EU godkjent og i god stand fra 1996 med kilometer 170-200 000 ca selges for ca kr. 30-35 000,-

 

Hvis den er rusta i kanalene og jekk-feste rusta bort er jo dette veldig dyrt å reparere på et verksted ca. 10-15 000,- hvis du i det hele tatt finner et verksted som vil gjøre jobben da de må gi 5 år garanti på jobben er det mange som ikke tar risikoen:( 

 

Sikkert mange som har meninger om pris, men rust er ikke lett å selge, med rusthull i kanalene er sjekk-punkt på EU kontroll bl.a.

Hjul lager er dyrt å bytte på verksted og er det traversforinger ol. i bakstillingen er det også mange verkstedtimer.

 

Jeg mener at verdien må sammenlignes med et reparasjons objekt. max kr. 10-15 000,-

 

Er det ikke skilter på bilen og mangler EU så er jo også kr. 10 000,- for mye penger for et vrak !

 

Jeg ville ikke betalt mer en 5 maks 10k for noe slikt..10k forutsatt at sommer og vinterdekk er relativt gode. Rust og Ford stoler trekker ikke opp i mine øyne..

Skrevet

Var innom Bilia og hørte angående hjullager, toppdekselpakning og foringer. Det blir rundt 15-16 tusen.. Er vel mulig å få dette billigere hos mer alminnelige verksteder?

Skrevet

Bilen er forresten EU-godkjent til juni 2016. Spurte hvordan rust det var i kanalene, han sa det var hull der jekkfestene var men ingenting farlig ellers.

Skrevet

Dette høres ut som et tapsprosjekt uten like med mindre du har kunnskapen/interessen og lokalene til å utbedre feilene selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...