Gå til innhold

E39 2001 mod som ikke går på alle reint på tomgang og stopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520 som bare står og putrer på tomgang og stopper, den går heller ikke på alle 6syl og motorlyset lyser.

Har hatt diagnose på den og da byttet eg alle coilene men den ble ikke betre

Er det noen her inne som har forslag til hva den kan være ? Takk på forhånd

Sent from my iPad using Tapatalk

Skrevet

Tennpluggene er også byttet for en liten stund tilbake, men vis eg ruser motoren litt på så høres den fin ut men ikke på tomgang

Skrevet

sjekk for falskluft, spesielt vakumslanger under innsug og veivhusventilasjon og tilhørende slanger. 

Deretter kan du se på lmm

Skrevet

Er det sånn at den putrer og sviver ujevnt som du nevner, eller hører du tydelig at èn sylinder stadig ikke virker? Må prøve å utelukke en av to: Elektrisk/tenningsfeil eller feil på drivstoff/luft tilførsel.  Ville uansett sett om det var mulig å prøve med en annen lmm, da den ofte er problemet ved slike symptomer. Og dobbeltsjekke etter falsk luft( sprekk eller hull etc i slanger/belg). Du sier forresten ikke noe om hva diagnosen sa, kun at du byttet coiler. Og har du kjørt diagnose etter coilbytte?

Skrevet

Ser dårlig ut med Diagnose i morgen. 

Men misfire på syl kan jo være så enkelt som en gåen plugg (selv om den er ny)  som jeg hadde selv på min bil her tidligere i høst. 

Prøv og flytt plugg på syl 3 til for eks syl 5 så ta en ny diagnose og se om problemet flytter seg som da skal bli misfire syl 5.

(om du ikke har prøvd det)

Skrevet

Ja det kan eg jo prøve, når tror du at du har muligheten til og ta en diagnose for meg

Klarer ikke å svare på det akkurat nå, men sikkert i løpet av uken.

Men hva bruker du for å ta diagnose?  hvis du bruker så mye som INPA så kan jeg ikke hjelpe deg så mye da vi vil få samme feilmelding.

Skrevet

Det var forrige eier som hadde dignose på den så ble han lei hele bilen og solgte den billig til meg, men eg sliter med og finne ut hva som er gale, kjøpte en enkel dignose stikk idag og satte i bilen fikk da disse feil kodene p0313 p0300 p1353 p1351 p1349

Skrevet

Du sa du ikke fant noe falskluft....men har du hatt av innsug og inspisert veivhusventilasjonen og slangene ned til påfyllingshullet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...