Gå til innhold

Varsel om slitte bremseklosser. F11.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Får idag varsel om slitte bremseklosser og skulle visst ha nok til 6000-7000 km til i følge servicen jeg hadde for 4 uker siden.

1. Serviceindikatorene i idrive opplyser om henholsvis 6000km igjen fremme, og 17000 km igjen bak.

2. Varselen indikerer ikke om det er fremme eller bak. Men det er fremme det er som kjent lite igjen.

3. Kan varselen fjernes, da jeg ikke får byttet klossene før midten av Januar.

4. Burde jeg fysisk sjekke igjen, selv om jeg just hadde service?

Skrevet

Du burde sjekke både innvendig og utvendig klosser før du nullstiller. Men vil du absolutt bli kvitt service lampa så kan du skru på tenning og holde trip knappen til venstre inne til servicelampa kommer, så blar du gjennom med et klikk på samme knapp. Etter å ha funnet den med minst kjørelengde kan du holde samme knapp til det kommer "Reset?", slipp og deretter holder du inne igjen.

Skrevet

Takker for svar. Får ikke hevet den på bukk og sjekket idag. Noen formening om det kan trygt kjøres med bilen selv om det er varsel? Som nevnt skulle det være 6000-7000 km igjen da dette ble sjekket 12. november,

Skrevet

Varselet kommer i god tid før klossene er utslitt, nettopp pga. man skal få tid til å bestille service og bytte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...