Tom-Hugo Skrevet Desember 18, 2014 Share Skrevet Desember 18, 2014 Har i dag hentet bilen på verksted for 3 gang uten at problemet er løst. Bilen er en 2000 mod 520i, 150 hk stv. Motorlampe lyser og bilen drar dårlig, men tror ikke den går i nødmodus. Verksted mente først det var 2 coiler og plugger som var årsaken, dette ble byttet uten resultat. Så mente de at kamsensor var årsak, også byttet uten resultat. Så ga Mekonomen opp. Noen som har noen ide om hva som kan være årsaken til dette? Forøvrig nektet verkstedet å ta betalt for all feilsøkning og arbeid med dette da de ikke klarte å løse problemet, så Mekonomen på Mysen er et verksted jeg kommer til å bruke! Håper på noen gode innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 18, 2014 Share Skrevet Desember 18, 2014 Hva sa Diagnosen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Hugo Skrevet Desember 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2014 Diagnosen sa at coil 3 og 6 var dårlige. Ble byttet men hjalp ikke. Ny diagnose sa at kamsensor var dårlig, ble byttet men hjalp heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Desember 19, 2014 Share Skrevet Desember 19, 2014 Diagnosen sa at coil 3 og 6 var dårlige. Ble byttet men hjalp ikke. Ny diagnose sa at kamsensor var dårlig, ble byttet men hjalp heller ikke. Byttet de begge kamsensorene? (M52TU har to stk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 19, 2014 Share Skrevet Desember 19, 2014 Er det ikke ofte at veivsensor kan være synderen også, om kamsensor kommer opp som feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Hugo Skrevet Desember 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2014 Vet ikke hvorvidt de byttet begge, vet ikke hvordan typebetegnelse jeg har på bilen. Sikkert en enkel måte å finne ut dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Hvis bilen din er en 2000 modell så har du 2 kamsensorer. Men som vegar89 sier så kan noen diagnoseutstyr vise feil på kammsensor selv om det er veivsensoren som er synderen. Dette vet jeg av erfaring da et verksted tok diagnose og det viste feil på kammsensor men så var det veivsensor. Men INPA diagnoseutstyr viser rett. Veivsensor har for øvrig røket hele 4 ganger på ni år på min (97mod), mot at kamsensor aldrig har feilet. Uorginale sensorer er også noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Ser nå at du skriver at motorlampen din også lyser, det har den aldrig gjort på min ved veivsensorfeil, mener å ha lest at den ikke skal lyse på kammsensorfeil heller. Men på lambdaproblemer lyser vel den, men da er symptomene slik jeg har forstått det kun på varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Hugo Skrevet Desember 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2014 Ja motorlampe lyser. lambdaproblem? Hva betyr det? Som du sikkert forstår har jeg lite greie på dette. så takknemlig for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 (endret) Er det ikke ofte at veivsensor kan være synderen også, om kamsensor kommer opp som feil ?Stemmer det eg fikk feilkode på kam, skifta den, så kom feilkode på veiv, skifta den og, og alt i orden få tatt en sjikkelig diagnose sikkert noken på forumet så kan gjer det! Sjekk ut diagosetråden Endret Desember 21, 2014 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå