tobiasw Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 (endret) Hei, Min 2004 E46 320dAT er tungstartet nå som det har blitt minusgrader ute. Særlig hvis bilen har stått noen dager er det veldig vanskelig å starte. Når jeg prøver å starte så går starteren rundt og den fyrer nesten, flere ganger. Det tar litt tid og så sakte men sikkert så starter den. Problemet er ikke til stede når motor er varm / nylig har vært kjørt med. Merker at motoren vibrerer litt kraftig de første 2-3 sekundene etter den starter, og den vibrerer litt ved maks pådrag over 3500-4000 omdreininger Jeg har byttet alle glødeplugger, skiftet olje til 0w-30, luftfilter. Bilen har vært på diagnose på to forskjellige verksteder (Furubakken og Grødums Auto) og ikke funnet noen feilmeldinger. Et annet spørsmål, tenker å bytte batteri på den, da det ser ut til å aldri ha vært byttet. Må dette kodes om, eller kan jeg bytte det selv? Tenkte å gå for 80-90Ah og 800+ i kaldstartsstrøm. Mvh Tobias Endret Februar 3, 2015 av tobiasw
tobiasw Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 Hadde vært fint med hjelp så jeg kommer meg på fjellet i julen Ingen som vet om batteriet må kodes i E46? Finner svært lite om det ved søking.
tobiasw Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 Batteri må/skal/kan ikke kodes i E46. Takk for svar. Da sparer jeg penger på koding
tobiasw Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Skrevet Desember 23, 2014 Da har jeg fått hjelp til å ta ny diagnose av motor. Hadde feil på alle 4 glødeplugger, så da er det vel mest sannsynlig gløderelé som må byttes? Det så ikke så lett ut i såfall... http://www.bmwforums.info/3-series-guides/5694-preheating-control-unit-glow-plug-controler-e46-320d-m47tud20-diy.html
Otis Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 Mener at glødeplugger kommer som en egen feilkode og rele som en annen.
tobiasw Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Skrevet Desember 23, 2014 Mener at glødeplugger kommer som en egen feilkode og rele som en annen. Hmm. Som sagt så byttet jeg alle 4 glødeplugger til OE for 2 uker siden. Han som leste av feilkoder mener at gløderele kommer pga. at det var feil på alle 4. What to do
ahj Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 Hmm. Som sagt så byttet jeg alle 4 glødeplugger til OE for 2 uker siden. Han som leste av feilkoder mener at gløderele kommer pga. at det var feil på alle 4. What to do Det er jo verdt forsøket å bytte gløderele. Høres ut som om det er det siden du har byttet glødepluggene.
tobiasw Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Skrevet Desember 23, 2014 Ja, jeg tenker jeg gjør det. Ser delen koster rundt 1000kr. Utifra linken jeg postet ser det ikke ut som en lett jobb uten bukk/grav.
Otis Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 Da er det nok gløderele ja, jeg leste ikke godt nok lenger opp. Beklager.
tobiasw Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Skrevet Desember 23, 2014 Da er det nok gløderele ja, jeg leste ikke godt nok lenger opp. Beklager. Ok Da hadde det vært supert å byttet det idag slik at det blir lett å starte på fjellet. Problemet er at det er lille julaften, typisk.
Otis Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 Det er ikke så artig det når man skal ha tak i deler, nei.
tobiasw Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Skrevet Januar 9, 2015 Da er nytt batteri innkjøpt Varta Silver dynamic F18 800A 85Ah Det gamle tappet seg alt for fort. Ladet bilen 5 ganger bare i desember. Gløderele blir bestilt fra Koed i løpet av helgen. Da håper jeg at jeg får hjelp til å bytte det, slik at alt blir i orden og bilen er klar til mange minusgrader igjen.
tobiasw Skrevet Februar 3, 2015 Forfatter Skrevet Februar 3, 2015 Da har jeg kjørt bilen omtrent en uke med nytt gløderele, og det ble veldig bra Glødelampen lyser like lenge/kort, men nå gløder faktisk bilen. Nytt batteri hjalp veldig også Vi fikk faktisk byttet gløderele ved å gå inn ved bærearmene ved venstre forhjul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå