Gå til innhold

Bytte registerkjede inkl strammer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god lillejulaften der ute.

Jeg har hatt noen problemer med min E46, det siste nå er at bilen er knapt kjørbar (må bytte kjede inkl.strammer) så den står parkert.

Så med denne lille infoen, så lurte jeg da på om det er noen der ute som har muligheter og "lyst" til å skru litt, selvfølgelig mot betaling. Bør da helst være i østfold.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har bilen stått i 2 uker, har riktignok vært jul imellom. Men det jeg nå må spørre om er:

Jeg leverte inn bilen på det samme verksted nettopp pga.kjede som tydeligvis hoppet over.

Verkstedet tok da bilen inn, åpnet opp slik at de fikk rettet på kjede og strammeren, en mange timers jobb ifølge de. De leverte meg så bilen, men sa jeg måtte kjøre forsiktig å ikke dra på og slikt. Gikk da under 1 uke så begynte det igjen. Derfor har den nå stått i 2 uker.

Så må kverner det rundt her. For skulle ikke de da ha ringt meg opp istedet når de åpnet den opp og sagt at kjede og strammer bør byttes, noe som ikke var dyrere enn 2000,- i deler og selvfølgelig jobben i tillegg. Så nå når jeg leverte bilen, så sier de at nei nå tør ikke de å kjøre den, fordi jeg sa at ventilene kunne forårsake ennå mer skade.

Skrevet

De burde ha byttet det når de først hadde det oppe, ikke noe sjakktrekk å justere ett slakt utslitt kjede for å gi eier beskjed om å kjøre rolig..

Skrevet

Tydelig at enkelte verksteder burde finne seg noe annet å holde på med. Glansbildesamlinger eller lignende.

Skrevet

Takk for svar Kennethe34.

Ja, er det jeg har tenkt mye på også, hva om det nå er slik at stempler eller lign. har gått, kan jeg reklamere til dette verkstedet da? Tilogmed jeg har lest meg frem til at dette burde byttes med engang.

Ja, ikke sant CrZyWiz :D

Skrevet

Var gjennom den samme jobben med tilsvarende bil, bare 2005- modell, i fjor høst. Eneste forskjell er at jeg fikk hele registerpakken skiftet før det oppstod andre symptomer enn rasling både ved pådrag og når jeg slapp opp gassen.

Ble fortalt på verkstedet jeg bruker, at en annen kunde av de hadde fått bilen tauet til et verksted som hadde tatt flere tusen for å "time" opp registeret, for så å gi vedkommende beskjed om at registeret burde byttes snarest. 

Skrevet

Du har vært der du og ja, men virker som du har hatt med et verksted som visste hva de skulle gjøre med engang, og ikke utsette bil og eier med mer kostnader og trøbbel enn nødvendig.

Uff såpass og ja, useriøst så det holder. Jeg har nå kontaktet mange i de siste ukene, men ingen går gjort noe før imorgen. Men det ordner seg nok nå til slutt her og, håper jeg.

Men bilen din ble bra etter byttet?

Skrevet

Den ble bra. Ingen rakling/rasling etterpå, og et mer jevnt "drag" i motoren, ettersom vanosen var søppel. Byttet hele pakka med kjede, strammer, og begge vanoser. Det var ikke gratis på dette verkstedet, heller, men de har ihvertfall gitt meg et godt inntrykk med det arbeidet og den dialogen vi hadde i forbindelse med min bil og dens skavanker. Send gjerne pm hvis du ønsker det, ser du holder til i Østfold også( ?)

Skrevet

Så godt å høre at den ble bra igjen :) Ok, vet nå at delene kommer idag, det var nå bestilt et kjedesett,,men vet ikke om vanos er inkl.i det, men må spørre om det før de setter alt sammen igjen uten de. Men er godt at du har fått tilbake en bil du er fornøyd med selvom lommeboken kanskje er litt slankere :/

Ja, stemmer, Østfold her også ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...