Gå til innhold

Tilbakelevering av førerkort


mropedal
 Share

Anbefalte innlegg

Som et resultat av av hjemlengsel og mange mil som skulle tilbakelegges, klarte jeg å kjøre fra meg førerkortet en sen septemberkveld i høst. Straffereaksjonen var bot og 3 mnd beslag av førerkortet.

 

Nå er det julaften, og jeg skal i teorien få tilbake førerretten i dag eller i morgen. Timingen kunne altså ikke vært verre, for både politiet og Statens Vegvesen holder stengt helt til mandag den 29. Des.

 

Det jeg egentlig lurer på er hva slags reaksjon jeg kan forvente hvis jeg begynner å kjøre igjen, uten å foreta meg noe som helst? Blir det som å kjøre uten gyldig førerkort? Kan jeg i verste fall få nytt beslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, er det en liten stund siden du mistet lappen da, kanskje? Politiet sa de hadde sluttet med den praksisen om å levere tilbake førerkortet i posten. Nå makuleres det, og når du skal hente det ut, må man på trafikkstasjonen og få utstedt nytt.

Jeg blir nok pent nødt til å vente da :( håper snøen holder seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, er det en liten stund siden du mistet lappen da, kanskje? Politiet sa de hadde sluttet med den praksisen om å levere tilbake førerkortet i posten. Nå makuleres det, og når du skal hente det ut, må man på trafikkstasjonen og få utstedt nytt.

Jeg blir nok pent nødt til å vente da :( håper snøen holder seg

Når begynte de med dette? Jeg fikk igjen mitt etter 5-6 mnd. i fjor høst, da kom det i posten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at de begynte med dette nå nylig. Jeg måtte ned dit i dag å få utstedt nytt. Med bilde. 320 kr og 5 ekstra dager uten lappen skulle denne nye praksisen koste meg

Lenge leve byråkratiet! Ikke nok med at du skal betale boten, nå skal du jaggu betale for å få ny plastlapp også.. Latterlig opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynte med å makulere førerkort i oktober 2014. Jeg mistet mitt i Juli så jeg slapp unna den regelen og fikk igjen i posten 5 mnd senere :)

Du fikk tilbake i Desember du og? Da hadde du flaks da :) Vel, jeg har ihvertfall ingen planer om å miste lappen igjen, så hvordan de praktiserer det nå får jeg bare ikke bry meg om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...