Gå til innhold

Ulyder i understellet!.. Hjelp! 320ci e46 2002 modell diff?

Enes Yakici
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Som de fleste vet har jeg en e46 coupe. Jeg tok en siste kjöretur med bilen för jeg reiste til Tyskland og fikk plutselig en ulyd mens jeg akkselerte.. Jeg er ganske usikker paa hva dette er og kan vere? 

Jeg akselerte helt vanlig fra 20-60-70 km i timen og plutselig fikk jeg masse ulyder fra baken paa bilen..? Jeg syntes det komm litt ifra höyre side bak men er ganske usikker. Det hörtes ut som om hele eksos annlegget datt av og subbet ned i bakken. Jeg stoppet opp bilen helt og kjörte inn paa en parkeringsplass og prövde og se etter hva det var. 

Jeg saa ikke en eneste feil? Eksosen er festet helt bra som vanlig. Drivakslene er hele. Bremsene fungerer som det skal. Girkassen er i orden. Alle girene fungerer utmerket. Motor gaar jevnt og fint uten noe form for ulyder.

Jeg satte bilen i revers og kjörte litt saa kom det en heftig höy lyd saa ble den plutselig borte. Og bilen var helt bra og kjöre og uten ulyder som för. 

Jeg kjörte 2 kilometer og det samme skjedde igjen. Jeg hadde rundt 6 km igjen hjem og dette skjedde totalt 4 ganger tilsammen. Alltid i ca samme hastighet ( rundt 60km/t..

Har dere noe tips eller forslag til hva dette kan vere? Kan det vere diffen? Noe i bakstillinga? Mellomaksel eller noe lignende? 

Jeg trenger bilen og er veldig avhengig av den naa som jeg bare har en bil..

Tusen takk for svar paa forhaand! Haaper paa gode svar og spörsmaal fra dere! :) 

Beklager har Tysk tastatur saa faar ikke alle bokstavene som jeg vill ha.. 

Mvh Enes Yakici

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun lyd? Rister det noe ved hard aks i 60+?
Hadde det i min tidligere i år. det føltes også ut som det kom fra høyre bak, men viste seg faktisk til og være Guibo/Flexdisken/Hardy.

Så jeg ville nok sjekka denne.

Enda et tips hvis det er denne som er feilen, kjøp orginal selv om den er ganske dyr. Styr hverfrall unna de Koed selger.

Har sett klager på den flere ganger her på forumet. En kompis kjøpte en av de alternative hos koed for en liten stund siden til sin 323 (Den til 770,- om jeg ikke tar feil)

Det gikk 1 - 1 1/2 mnd så kom det tråder ut av den... Og ja, den er montert riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun lyd? Rister det noe ved hard aks i 60+?

Hadde det i min tidligere i år. det føltes også ut som det kom fra høyre bak, men viste seg faktisk til og være Guibo/Flexdisken/Hardy.

Så jeg ville nok sjekka denne.

Enda et tips hvis det er denne som er feilen, kjøp orginal selv om den er ganske dyr. Styr hverfrall unna de Koed selger.

Har sett klager på den flere ganger her på forumet. En kompis kjøpte en av de alternative hos koed for en liten stund siden til sin 323 (Den til 770,- om jeg ikke tar feil)

Det gikk 1 - 1 1/2 mnd så kom det tråder ut av den... Og ja, den er montert riktig vei.[/quote

Ja det rister en del! Håper det ikke er noe stor feil. Er denne eventuelt vanskelig og bytte ? Hvordan finner jeg ut om det er denne som har gått i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Eksos sier så er den veldig lett og bytte.

Det er gummidisken som sitter mellom flensen fra girkassen og mellomakselen.

Sitter med 6 stk 18 bolter. Se etter sprekker eller om det kommer tårder ut av den.

Og for all del, husk og montere den riktig vei. Hvis ikke så må du kjøpe ny igjen etter noen uker/mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Eksos sier så er den veldig lett og bytte.

Det er gummidisken som sitter mellom flensen fra girkassen og mellomakselen.

Sitter med 6 stk 18 bolter. Se etter sprekker eller om det kommer tårder ut av den.

Og for all del, husk og montere den riktig vei. Hvis ikke så må du kjøpe ny igjen etter noen uker/mnd.

Skjønner:-) håper det bare er en sånn liten feil siden jeg trenger bilen! Og har ikke lyst til og kjøre broderens 94 mod mazda 323f..

Kommer hjem på lørdag er fortsatt i tyskland så det første jeg kommer til og gjøre er og sjekke den! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardykobling er kjempelett å bytte :) Jekker du opp bilen er det som regel mulig å se om den er kaputt....

Tusen takk for god informasjon og hjelp fra dere. Håper det bare er den så jeg slipper med alt annet stress og surr !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at hjulboltene satt ordentlig? Fordi jeg har nettopp byttet bolter på bilen bak. Til lengere bolter med spacere. Så kanskje deg kan være noe ? Men det har kommet flere ganger

Nei, boltene kan jo løsne opp etter kjøring. Så greit og sjekke at de sitter tight og fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...