Gå til innhold

Klimaanlegg - service - hvor ofte.

John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Det er en kjent sak at bilprodusentene ikke fyller opp klimaanlegget helt fult med gass før levering, dette for å redusere kostnadene. Etter en hvis tid så må kunden gjøre dette selv hos sin leverandør, dette kan ta 1 - 10 år før kunden merker at man har dårlig kjøling på en varm sommerdag. Jeg er ikke sikker, men jeg mener at dette punktet ikke ingår i en standard service, kunden må selv be om denne servicen.

Hva mener dere om dette og hvor tidlig bør man ta en slik service? Min er 2-3 år nå, kanskje det er på tide å ta en sjekk....

Hva koster denne service?

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som holder på med slike ting sier vel hvert 3 år.

Jeg har aldri gjort det før jeg enten merker for dårlig effekt eller noe annet feil.

Men over 5 år vil jeg nok ikke dra.

De som driver med dette sier dette bare for å tjene penger. Man trenger aldrig å ta en service på klimaanlegg. (Da mener jeg gass systemet og kompressor)

Om det funker bra er det ikke noe feil. Merker du det er dårlig effekt, bråker kompressor eller slår den ikke inn er det greit å ta en sjekk. På 728'n jeg hadde sjekket jeg hvært år. Var aldrig noe feil eller lite gass. Jeg betalte 0.- siden broren min jobber med dette og gjore det hjemme i gården hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...