E.C. Skrevet Desember 30, 2014 Skrevet Desember 30, 2014 Heisann! Prøver å få i stand en e36 om dagen, som tilfeldigvis også er bruksbilen. Der har det krøllet seg på flere plan, men jeg har nå iaf kommet i gang. Foran er jeg egentlig ferdig, alle bærearmer, lenkearmer, styrestag og foringer er byttet. Har også byttet dempere foran og satt på et 40/15 senkesett fra H&R. Bilen brukes minimalt om dagen, så jeg tenkte å gå over potensielle ting som må byttes bak, så jeg slipper å ta den på hjulstillingskontroll flere ganger. Nå er jeg så "heldig" med å ha vinterfelger som i grunn har kast alle sammen, så jeg kan ikke helt avgjøre om noe bak burde byttes eller ikke da det rister litt ved kjøring pga hjulene. Ristingen i rattet har så å si forsvunnet etter at jeg byttet ting foran, så det er vel potensielt noe bak som ikke er helt 100% også? Jeg tenker å kjøre bilen minimalt nå og heller ta buss for å ikke slite ut de nye delene med dårlige hjul til jeg får satt på noen som er i orden, men tenkte at det kanskje er noen som har tips om typiske ting som bør byttes bak? Tårnlagere har jeg allerede byttet med noen som er forsterket (fra GS), samt fjærene. Demperne virker å være greie også. Er det da noen foringer/armer som er typiske syndere bak på e36 som jeg bør sjekke? Tenkte kanskje stabstagforinger og lenkearmer som hører til der, er det da noe mer? Er det noe jeg får sjekket standen på ved å bruke litt brekkjern under bilen? På forhånd takk for svar!
bcRichard Skrevet Desember 30, 2014 Skrevet Desember 30, 2014 Traversforinger og svingarmsforinger bør sjekkes. Samt yttre opphengkule til bærebroene.
E.C. Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Skrevet Desember 30, 2014 Takk for tipset! Er det like greit å gå for powerflex der det er mulig så man får montert uten spesialverktøy? Banket ut ting med litt banning får man etter en stund, men å montere kan jo være en annen sak.
hsd Skrevet Desember 30, 2014 Skrevet Desember 30, 2014 Folk flest invisterer i powerflex når de først bytter, stivere men lavere levetid iforhold til originale deler. sleggemekanikk har ingenting å gjøre sammen med understellsdeler, di fleste med litt utstyr har jo presse så det burde ikke være noe stress å få lånt seg. Mye av foringene bak tar du for den del uten problemer i ei litt større skrustikke.
E.C. Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Skrevet Desember 30, 2014 Hadde fått for meg at powerflex varte lengre enn originalt, men det er åpenbart forskjellige meninger/erfaringer rundt dette. Er ikke tilhenger av å bruke slegge på understellet nei, så kan jo til nød demontere armer og få lånt skrustikken på jobb for å presse inn nye foringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå