Gå til innhold

Piping/hyling viftereim? M52b20Tu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en høy pipelyd/hylelyd på min E46 320i /m52b20tu . Er veldig høyt ved kald motor og mindre ved varm. Men fortsatt høy ved turtall. Er det viftereim som må byttes? Hva annet evt? Håper på rask svar så får jeg kjøpt imorgen. Skrevet fra mobil.

Skrevet

Du kan sikkert starte med å bytte begge reimene. Koster ikke all verden på Biltema. Den ene er til AC og den andre til resten. Hvis du skrur av AC og lyden er der fortsatt så kommer det ikke fra den, så da trenger du ikke bytte den. Da har du potensielt én reim igjen. For å bytte den trenger du 16mm pipe og gjerne en skralle som har ledd ved pipen (type tennpluggskralle fra Biltema), samt flat skrutrekker. Da er du nok ferdig i løpet av 10 min.

Skrevet

Det er ikke fra ac, kjører ikke med den på vinter:) prøvde og skru den på og av, ingen forskjell!:) burde jeg skife selve hjulene også? takk for svar:)

Skrevet

AC går nok ikke på om det er under 3-4 grader nei. Du kan jo bytte multireimen først og høre om du merker noe forskjell. Hjulene/strammere kan være greit å ta også etterhvert om ulyden ikke gir seg. Reimen har jo kortest levetid av dem, men ettersom folk sjeldent byter strammehjul så kan det være greit å få byttet den også.

Du kan jo prøve med en ny reim fra Biltema og om lyden skulle være der fortsatt så kan du bestille noen nye strammere og løpehjul fra GS/Koed. Bør vel holde litt fra de starter å lage ulyder til de ryker.

Skrevet

Tror det er løperulle og drivreim som må byttes ja:) Ettersom lyden var slik 

før pipingen. Fikk ringt på den lokale Mekononomen og bestilt opp dette til lørdag, takk for hjelpen:) 
Skrevet
  På 31.12.2014 den 14.13, Reef89 skrev:

Bytt alt av reimer og hjul når du først er i gang så slipper du å tenke på det mer :)

Ja, kanskje lurt det!:) 

Skrevet

Om du ikke veit når termostatet er byttet sist så kan det være greit å ta det i samme slengen som vannpumpa. Da bytter du kjølevæsken også. Termostathuset er vel strengt tatt ikke nødvendig å bytte med mindre det lekker.

Skrevet

Byttet følgende: Vannpumpe, termostathus, løperulle og reim. Var helt klart vannpumpa som var gåen, alt av lagre i den var helt borte. Men takk for hjelpen folkens!:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...