Margrethe Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Bilen har tulla litt på giringa i det siste, spesielt når det er kaldt. Har bestilt time for å bytte olje på girkassa da de på verkstedet mente det kunne være det, men er det noe annet som kan gjøre at den tuller litt? Kjipt å betale nesten 4000 for noe hvis det ikke er problemet . Er en 540i 1997 modell. (De skal tømme ut all olja, fylle opp og tømme på nytt igjen fikk jeg beskjed om)
Otis Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Høres ut som verkstedet ikke vet at man burde bruke en maskin for denne typen jobb, og dermed ikke få gjort jobben skikkelig. Men uten diagnose som en mulig pekepinne, blir det bare synsing om hva som kan være galt. For alt hva vi vet, så kan det hende du har dårlig kam/veiv sensor, men ikke har merket noe til det og dermed girer den rart.
Sammyen Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Flushing av girkasse er noke som må gjørest skikkelig eller får du ingen effekt.Som Otis over seier så vil diagnose først muligens spare deg mange lapper. Espen Aass reagerte på dette 1
Margrethe Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Skrevet Januar 7, 2015 Bilen har nyrlig fått fiksa "alt" som er å fikse og det er ingen feil registrert på den datamaskinen de plugger i bilen.
Eksos Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Er som sagt ikke bare å tappe ut olja nei, da får man ikke tømt converteren osv.. Sa de noe om flush? Man må nemlig ha et skikkelig apparat for å gjøre dette... Hadde god effekt på min bil iallefall, men jeg hadde vel litt andre symptomer enn deg... Her er girkassa på min bil ferdig flusha, du ser det kommer ren olje i retur Før flush :
Margrethe Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Skrevet Januar 7, 2015 Hørte med de og de sier:Vi har maskin,men vi bruker ikke den på den bilen. Der skal vi ta av bunnpanne og skifte filter, og fylle og tappe igjen. Ellers blir det uhorvelig mye unødvendig olje brukt. Det vi gjør er å tømme den,skifte filte,. fylle, kjøre igjenom gira. Tappe og fylle igjen. Da har vi tømt converteren. Blir litt smør på flesk å bruke apparatet , men vi gjør det dere vil. Det vil koste ca 1200,- ekstra i olje
Otis Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Det var bra å høre. Maskinen sløser ikke bare med olje, men den "slår" løs evt partikler fra kriker og kroker inni girkasse, kjøler og converter. Slik sikrer man at all skitt kommer seg ut.
Margrethe Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Skrevet Januar 7, 2015 Så det er greit å gjøre det på den måten?
Carlsius Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Vil som de over her sier, absolutt anbefale å flushe kassen kontra tappe ut - fylle på - tappe ut - fylle på(og filter bytte). Får bedre resutlat av å flushe, man får ikke ut alt ved å bare tappe ut og fylle på igjen. Som Otis sier så får flushingen ut mer dritt av girkassen enn vanlig tapping.Når man først gjør dette og betaler såpass som det koster vil jeg anbefale å flushe den Marg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå